Roligt minne

Humor / Permalink / 0
Haha, kom att tänka på en rolig grej som hände i lördags hemma hos Hampus. Vi skulle se på film, så Hampus sa till oss att vi kunde gå och leta upp filmen och sätta i den. Det var mörkt ute och jag tryckte på en lampknapp, men ingenting hände, så Annika och jag fick gå runt fnittrandes och tända ett par andra små lampor. Sedan hittade vi filmen och skulle försöka sätta på tvn. Det gick inte så bra. Vi skrattade åt vår egen dumhet och gick fram och satte oss på golvet framför tvn. Annika hade provat att trycka på ett par knappar på kontrollen, jag tog då över och tryckte i systematisk ordning på alla knappar på hela kontrollen. Absolut ingenting hände, nada. Tvn var helt död. Vi undrade om vi var helt dumma i huvudet då Hampus kom in och suckade åt oss. Jag trodde han skulle fixa detta på tv röda, men inte heller han fick igång tvn. "Vilken knapp har ni tryckt på?" frågade han och höll i kontrollen. Annika och jag tittade skräckslaget på varandra innan jag svarade: "ehh... allla...." Ojdå. Hampus blev rätt orolig och medans han sprang fram och tillbaka muttrandes "pappa kommer döda mig..." satt jag och Annika rädda i soffan och undrade förskräckt vad vi gjort för fel? Efter tio minuter eller så gick Hampus fram till väggen, där den lampknappen jag tryckt på men då ingenting hände satt. Det var då jag sa: "jag tryckte i och för sig på den knappen förut, men den kan ju inte göra någon... (Hampus trycker på knappen) skillnad.." En liten röd knapp börjar då lysa på tvn. Ojdå. Det visade sig att det jag trodde var en lampknapp, i själva verket var en knapp som stängde av strömmen till tvn.
Till top