Uni. application

Allmänt / Permalink / 0

Har gjort en lista på universitet som har rätt bra psykologikurser och som jag tycker verkar roliga att gå på. Det finns ett problem, som ni kommer att märka om ni läser min lista.
Jag fick 30 poäng (finns möjlighet att jag har 31, beror på om de höjer min Extended Essay).
Här är min lista:

Bath: 36 points (at least a 6 in every subject)
Newcastle: 34 points
Lancaster: 30 Points
Birmingham: 34 points
Kent: 35 points
Leicester: 34 points
Liverpool: 33 points
Bristol: 34-36 points
Brunel: 32 points
Durham: 36 points
Essex: 29 points
Exeter: 30-31 points
Kingston: 30 points
Sheffield: 35 points
Sterling: HL: 5 4 4 (I have: 5 5 5) ST: 4 4 4 (I have 5 4 6)
Surrey: 34
Sussex: 34-36
Warwick: 36

De som är skrivna i fet text är de universitet som accepterar mina poäng. Men jag vill gå på Bath! Jag vill, jag vill, jag vill! Men det är ju fan en total omöjlighet! De vill ha minst en sexa i varje ämne, jag har EN sexa! Det spelar nog ingen roll hur bra min Personal Statement är, den kan inte bli tillräckligt bra to make up for 6 points.. suck...
Vi får väl se vad som händer. Nu har jag i alla fall en lista, bara att välja ut vilka jag vill söka till.
Att söka till universitet är nog det jobbigaste jag behövt göra i mitt liv, det suger. Jag vill bara dit nu, vart "dit" nu än är!!

Till top