Tänker tillbaka

Oförglömligt / Permalink / 0
Så här skrev jag i min blogg den 21 Juli förra året:

"Jag jobbade med en söt kille som jag jobbat med en del förut och som jag blir alldeles pirrig i magen av att se haha. Han börjar sitt tredje år nu i år också och vi skojade en massa och jag kan inte hjälpa att känna mig som en nybliven tonåring som inte kan bete sig normalt i närheten av honom haha. Jag önskar jag var modig nog att göra något åt det, men nu åker jag ju hem på tisdag. Fast då har jag ju i och för sig inget att förlora. Kanske kan fråga honom om han har lust att hitta på något med mig innan jag åker hem? Fast jag vet ju att jag aldrig kommer våga fråga - suck!"

Nu har jag och den söta killen varit tillsammans i snart 10 månader. Jag vet inte hur jag lyckades med det, men jag känner att jag verkligen hade sådan tur. Jag känner mig fortfarande som en nybliven tonåring i närheten av honom och jag är så himla glad att jag hittade modet att göra något åt den känslan för nästan ett år sedan.

Två dagar senare skrev jag i bloggen om hur jag hade vågat fråga honom om han vill se en film med mig och om hur vi tog sällskap hem. I slutet av inlägget skrev jag:

"Minns inte sist jag var så attraherad av någon. Jag vill bara ha människan haha. Så jävla irriterande. Så drar jag ju nu på tisdag. Men det är nog bara bra. Hade det inte varit för att det var min sista arbetsdag hade jag inte vågat fråga honom. Nu hade jag ju inget att förlora. Vi får väl se. Jag tror ju inte något mer kommer hända alls. Var en one off kväll. Två arbetskollegor som inte hade något annat att göra typ"

Haha, åh det är nästan så jag vill åka tillbaka i tiden och säga till mig själv att jag ska slute stressa över det och att något mer visst kommer att hända, och att allting kommer bli så mycket bättre än vad jag ens kunde föreställa mig då. Men å andra sidan, så var det väl den där jobbiga känslan av att inte veta, och inte hoppas för mycket, som gjorde allting så himla mycket bättre när vi väl kysste varandra.

Och för exakt 11 månader sedan idag, kysstes vi för första gången, något jag just upptäckte eftersom jag läser gamla inlägg haha!

Ikväll kommer min finaste över och jag ska väl laga lite mat och det ska bli mys! Älskar honom så, det finns verkligen ingen som honom.



Till top