Tvättsvamp

Oförglömligt / Permalink / 2
Andrew sov hos mig inatt. Vi tittade på tv och åt pasta bake och hade lite efterätt också, supergott. Vi började båda klockan nio imorse, var lite jobbigt att gå upp eftersom det tog ett tag för mig att somna igår. Men skönt att gå upp med gott om tid för frukost.

När jag och tjejerna åkte till Kos i September så fick vi varsin liten naturlig tvättsvamp av en kvinna på stranden. Hon sa att den var bra att tvätta ansiktet med. Jag har haft den undangömd i en liten ficka på sidan av min "garderob" fram tills häromdagen då jag rensade alla mina små fickor och lade den lilla tvättsvampen på mitt smyckeskrin som står i fönstret. Imorse såg Andrew den och frågade var det var. Jag kom för ett ögonblick inte på ordet "sponge", så jag sa "um... It's a.. eh.. Tvättsvamp!" för jag kom plötsigt på att han kan ju det ordet. Vi skrattade lite och jag tänkte inte så mycket mer på det för ens jag satt på min föreläsning och dagdrömde lite.
Jag vet inte, men på något sätt var det en så fin sak att jag kan kunde slänga in "Tvättsvamp" i den meningen och han förstod. Precis som vi säger fika. Typ.. en tröst på något vis? Jag vet inte om det ar logiskt eller jag kanske är lite konstig bara. Men det är fint att han frågar mig om ord ibland, och lär sig dom även om det ofast bara är på skoj och han säger dom for att han tycker det låter kul, så betyder det något för mig ändå, att han gör så.

Jag vet inte om han förstår hur fin och underbar han är i mina ögon, och hur mycket sådana småsaker betyder för mig. Det sägs att kärleken är blind, men jag har aldrig sett så klart.  





Ohhhh, Cheesy!!!


 

#1 - - Vickan:

lol, jag skulle precis säga det. cheeeeeeeeeeeeeeese. Sött, men cheeeeeeeeeeeeese ;)

#2 - - Sofie i San Francisco:

Haha eeeh tvättsvamp!

Till top