And never expect anything of you

Oförglömligt / Permalink / 0
Det är Fredag och jag är ledig. Sitter och lyssnar på lite ny musik jag hittat på Spotify. Använder sällan Spotify längre, eftersom jag upptäcker mycket musik på jobbet och sedan köper cd-skivor (laddar aldrig ner musik längre, köper skivor, har lärt mig det från Andrew och det är mycket roligare! Plus att det är fint att ha en fysisk kopia av musik, plus att jag inte vill att cd-skivor ska försvinna, kul med album artwork etc!). En av mina nya favoriter är Dry The River, riktigt bra band. Lite som Mumford och Sons fast bättre tycker jag. Lyssna om ni hört dom än, min favorit är den här: Weights and Measures.. Bara första meningen han börjar sjunga: "I was prepared to love you, and never expect anything of you" ger mig rysningar, och sedan när den verkligen kommer igång och hans röst.. åhhh så bra!!! Älskar när vi spelar deras skiva på jobbet. Riktigt bra album och när jag får betalt på Måndag skall den inköpas!! Av någon anledning i den här videon så är första versen inte med, men här är en länk till hela albumet på Spotify. Hoppas ni lyssnar!! 



Igår var jag hos Andrew och han hade köpt mig presenter: 



En jätte-fin, ljus-rosa, stor kopp som jag kan dricka massor med te ur. Och tre fina lång-glas eftersom jag aldrig har glas hemma som vi kan dricka cola ur haha! Älskar när han hittar på presenter som han tänkt lite på innan han köper dom, som till exempel när han köpte mig ett jätte-sött glasögonfodral i julklapp eftersom jag använt mitt pennfodral fram tills dess... haha! Min finaste pojkvän hade dessutom köpt mig min favorit-choklad. Mums!! Imorgon efter vi båda slutat jobba ska vi lördagsmysa, vi har båda två Söndag ledigt, tack och lov!! Så gött när vi får en dag ledigt tillsammans. Så vi ska mysa hela kvällen med enchiladas hade vi tänkt! 

Imorse medans Andrew åt sin frukost (Han började klockan 9 på morgonen så jag låg kvar i sängen haha) så drömde jag en konstig dröm! Vi var på ett flygplan påväg till Sverige. Planet höll hela tiden på att nästan krasha vilket var sjukt jobbigt haha. Vi var tvungen att nödlanda någonstans i Tyskland för ett par på planet hade en stor köttbit i en plastpåste och de ville kontrollera att det inte fanns något knark i köttet.. så de släppte på en hund för att lukta, hunden tuggade lite på köttet men verkade ge det hel godkänt.. så de gav tillbaka köttbiten. Jag frågade mannen om man verkligen ville ha kvar köttbiten nu när hunden bitit på den, han svarade: "inte direkt..." och såg rätt besviken ut... haha jag sa till honom att han borde ha packat köttet i sin resväska haha! Så var vi påväg igen. Vi åkte över Gränna och när jag såg Visingsö från himlen började jag gråta av glädje, haha så sjukt. Så landade vi på flygplasen där Andrews föräldrar var av någon anledning, någonting hade hänt medans vi var på planet och de hade varit tvugna att betala 1000 kronor för någonting men sa att vi inte skulle bry oss om det. Sedan försvann dom. Vi tog oss in på flygplatsen som plötsligt var tysk med jätte-konstiga skyltar och massa trappor som inte verkade leda någonstans, jag försökte hitta pass-kontrollen och såg ett par skyltar men det var inte klart vart man skulle gå ändå. Jag började bli stressad eftersom jag ville ut och se mamma och pappa. Till slut hittade jag passkontrollen men jag hade tappat bort Andrew på vägen. Jag satte mig ner och tittade på min iPhone eftersom jag tänkte ringa honom, men plötsligt var den jätte-svår att förså! Då jag äntligen kom in på något program där jag kunde söka efter hans namn så var det jätte-svårt att stava till hans namn, Autokorrekt stavade det fel hela tiden haha. Sjukt dröm i alla fall.. när jag vaknade berättade jag den för Andrew som skratta åt mig haha. 

Idag kom Ellie äntligen hem från Frankrike! Hon hade haft en liten mardrömsresa hem, men nu är hon i alla fall i England igen efter flera månader. Hon ska skaffa en ny mobil i eftermiddag så jag hoppas jag hör från henne snart så vi kan organisera att mötas upp! Verkligen saknat henne. Steve sa härom dagen hur han saknar hur roliga vi var när vi var tillsammans, och hur mycket vi skrattade haha. Jaa, uni var verkligen de bästa, bästa åren alltså.. saknar det! Men har det ju bra nu med, skönt att slippa plugga!! 

54 dagar kvar!!
Till top