Facebook

Oförglömligt / Permalink / 1
Läste Emelie blogg om hur inaktiverat sin facebook en stund för hon blev så trött och ledsen på alla dessa jävla debatter, och skämt som hela tiden dyker upp om pepparkaksgubbar hit och jävla Kalle Ankas jul dit. Och jag är jävligt trött på skiten jag också, nu läser jag inte Svenska nyheter speciellt ofta, men man hör ju allt på facebook ändå. Folk som skämtar om att kanske ska man förbjuda ALLT brunt då? HUR FAN är det samma sak er jävla stolpskott! Så här skrev jag till slut som status på facebook:

"Nej nu säger jag något till slut, efter ha försökt ignorera denna meningslösa, löjliga "debatt" som är ett himla slöseri på tid.
Är trött på detta: "Jag är inte rasist MEN nu ska ska jag skoja om Kalle ankas jul och pepparkaksgubbar och allt det där, skoja om att jag som vit med bra jobb och kanonliv i ett underbart land, blir 'kränkt' om jag inte får se en svart docka på julafton, haha vad kul". Lägg ner nån gång för fan och lär er vad som är viktigt i livet, respektera era medmänniskor och prata om sånt som faktiskt spelar roll. För det gör faktiskt INGENTING att en liten scen har blivit bortplockad av Disney (bra gjort tycker jag), och om hela din jul hänger på det så är det fan LEDSAMT. Trött på att se så mycket skit om detta på min Facebook nu och jag bor inte ens i Sverige!"

Nu får väl folk ändå lägga av eller?! "Jag är inte rasist, MEN"... Bara för att du säger MEN efter den meningen betyder inte att det du just håller på att säga inte är racistiskt, ditt jävla pulver! Finns så himla många andra saker att fokusera på. BARN blev nedskjutna i USA häromdagen, men att ett klipp i Kalle Ankas Jul har blivit borttaget får mycket mer intresse. LÄR er att prioritera vad som faktiskt är NYHETER och vad som faktiskt är värt att debattera om. Och FORSKA innan ni skriker ut era idiotiska åsikter på alla sociala medier ni kan tänka er. Att de flesta inte ens förstod den verkliga anledningen bakom pepparkaksgubben var bara ren idioti. Och media hjälper verkligen inte, något som många här i England fått lida för med telefonhackningar etc. Jag BOR inte ens i Sverige, och jag är sjukt trött på detta nu.

Ahh, sådär!
#1 - - Emelie:

TACK! Jag blev så jävla glad när jag läste detta! Du gjorde min kväll!!

Till top