SÖNDAG!

Oförglömligt / Permalink / 0
Idag är det Söndag, och då de flesta har Söndagsångest på Söndagar för det strax ska tillbaka till jobbet så är det supergött för mig eftersom det är min lediga dag i veckan (tillsammans med tisdag). Så gött att få en lördagkväll och sedan en Söndag. Bara slappa hela dagen, och tvätta också. Dags att tvätta lakanen idag! Älskar att lägga mig i sängen med rena lakan och nyduschad också.

På tisdag kväll ska jag ner till Salisbury där Ellie bor och sova över!! Var nästan omöjligt att byta min lediga dag. Jag frågade Colin om han kunde, men han skulle till Leeds för resten av veckan från och med Onsdag så han kunde inte byta sin lediga dag. Frågade en av mina chefer om jag bara kunde få den dagen ledig istället för Tisdag, men det fanns inte tillräckligt med folk som kunde täcka dagen då. Tänkte att Ellie kunde ses på Måndagen istället (hon jobbar med polisen på Tisdag men har resten av veckan ledigt), så frågade Ash om han kunde byta, men han skulle till sjukhuset för att kolla upp sitt ben (han har nyligen haft en operation på sitt ben efter en skidolycka), så han behövde sin Måndag ledig. Haha, tänkte då att fan, jag kommer inte kunna byta. Men min sista utväg var att fråga Lauren som jobbar deltid. Hon jobbar inte på Onsdagar, och i vanliga fall har hon körlektioner då men som tur var så var hennes körlärare på semester den här veckan så hon sa det är klart du kan byta! JA!! Blev så glad och det blev Ellie med. Vi ska äta middag hemma hos henne och dricka vin och bara umgås, en välbehövligt catch-up med andra ord! Ser verkligen fram emot det. Tar bara en timme och tio minuter att ta sig till Salisbury också, ett byte med tåget. Ska dit direkt efter jobbet på Tisdag. Woho!
Till top