Nya grejor

Vardag / Permalink / 0
I onsdags åkte jag till Milton Keynes för att träffa Kat som bor där nu. Jag hade först kollat på tåg, men då var man tvungen att åka genom London, byta tre gånger och det skulle kosta 40 pund!! Jag hittade dock en buss från Oxford för 12 pund, så jag tog tåget till Oxford som bara tar 25 minuter och sedan bussen som tog en och en halv timme. Milton Keynes har sjukt bra shopping och eftersom Kat nyligen flyttat ihop med sin pojkvän ville hon kolla på saker till hemmet vilket gjorde mig riktigt sugen på att köpa grejor till lägenheten också! En sak som är så bra med att bo i England är att det finns så sjukt många olika affärer som säljer billiga grejor. Kläder och mat förstårs, men också saker till hemmet! Vi gick givetvis också på IKEA men har hittat grejor i andra affärer också.
 
Så här kommer lite bilder av vad jag köpt dom senaste dagarna! 

Ljus som ser ut som småstenar inne på toaletten! Älskar min fönsterbräda i badrummet, är så mysigt att kunna pynta upp ett annat ganska trist rum. 


Vår hyresvärd, eller vem det nu än var som bodde här före oss, hade satt en ful teckning här. När jag tog bort den förstod jag varför. Under fanns en annan bild som var fastklistrad till väggen. Än så länge har jag haft en bild från en Sigor Ros album på väggen med blutac, men nu köpte jag äntligen en liten tavla som jag tycker var mysig och hade rätt färger! Hängde upp den idag: 
 


Detta är inte en bok haha! Det är en låda! Tyckte den såg så rolig ut, så jag köpte den. Har fyllt den med gamla födelsedagskort och så vidare. Vi har ju en världskarta på vår vägg också så den håller temat i rummet lite. 


Jag avskyr vårt "matsalbord" som var i lägenheten då vi flyttade in. Den är så fruktansvärt, fruktansvärt ful!! Så idag köpte jag en billig pappersduk som jag bara slängde på så jag slipper se skiten. Vi ska i alla fall förhoppnignsvis får Kats gamla matsalsbord eftersom dom letar efter ett nytt bord, och det vore perfekt för oss. Köpte också den där oranga plantan idag, passar perfekt i vårt oranga vardagsrum hehe! 


Köpte en söt liten vas med plastblommor från IKEA, 69p styck (vasen också!!) sjukt billigt ju!
 
Vet inte när jag senast visade någpon bild på vårt vardagsrum men här har vi alla fall ett nytt fint orange ljus på bordet hehe! 
 
 
Och så till sovrummet köpte jag äntligen en läslampa till min sida av sängen!! Köpte också gula ljus och som där ljusstaken är från ikea och kostar 50p styck. Om man vänder på den kan man ha ett teljus i också! Perfekt!
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
Till top