Thursday List

Listor, Oförglömligt / Permalink / 3

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:

 
Jag låtsades om att jag var ett rumphål och Andrew lade upp bilden på facebook med texten: "I'm a butt hole!" hahaha skrattar varje gång jag tänker på det fast det är så löjligt och barnsligt. 

En bild på dig som är mer fördelaktig:

 

Jamen den här tycker jag om! 

Vad har du gjort idag:

Idag gick jag upp halvsex (läs tio över sex... jag snoozar alldeles för mycket!) och gick till jobbet eftersom jag började halvåtta! Sedan jobbade jag fram till klockan fyra och tog bussen hem eftersom vädret varit lite bipolar idag. Ena sekunden är det fin och så nästa öser det ner och jag ville inte hamna i mitten av det! Jag gjorde rätt val eftersom då jag steg av bussen regnande det! Nu sitter jag och dricken en kopp te och tittar på tv. Jag skulle egentligen tillbaka in till stan ikväll för att möta upp Olly (en föredetta kollega till mig) och vi skulle till puben där skeptiker möts och någon har en liten föreläsning i puben liksom, men Olly sms:ade precis och sa att han har presentation imorgon som han inte är klar med ännu så han kunde inte komma och jag vill inte gå själv eftersom jag inte varit förut. Men det är nytt möte nästa månad och den föreläsning låter lite mer spännande. Jag älskar vetenskap! Ikväll är det dessutom nytt avsnitt av Big Bang Theory så det ser jag och Andrew fram emot att titta på hehe. 

En bild från i somras:
Jag fuskar och lägger upp två: 


Denna är från Maj och jag räknar det som sommar! Då åkte jag och Andrew till Tyskland och hade semster med mamma och pappa en vecka i Mozeldalen. Just den här dagen fick vi tur med vädret (det regnade ganska mycket denna veckan tyvärr) och jag och Andrew lånade ett par cyklar och utforskade området. Det var en jättefin dag. 

 Och så en från början av Augusti då jag och Andrew åkte till Thorpe Park och hade en rolig dag (även om Andrew ser super sur ut haha!). Jag minns att det var en fruktansvärd varm dag tills vi var så varma att vi inte orkade vara kvar länge utan åkte hem. Både tåget och bussen hem var för varma och vi fick sitta i ett iskallt badkar när vi kom hem för att svalka oss, och så låg jag i sängen spritt språngande naken med fläkten på och jag var ändå för varm haha! 
 

Vilken är din senaste googling:
"Derren Brown video game". Orkar inte förklara, om ni vill veta mer klicka här


Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook: 

”Ja :)"  Från Emelie igårkväll 

Vad åt du till middag idag:

Har inte ätit midda ännu men det blir bacon med pesto, lök och svamp i pasta med lite ost! Enkel och snabb middag när man inte orkar haha



Vad köpte du senast?

En bussbiljett!

Vad skulle du vilja lära dig?
Spela ett instrument kanske. Fast Andrew skulle lätt kunna lära mig men jag orkar inte haha 

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svenska och Engelska antagligen. Fast jag fick faktiskt bäst betyg i Historia på IB (fick en sexa!) 

Kan du åka skateboard? 

Inte ens för att rädda mitt liv.

Den bästa frukten är:

Mango

Och den bästa grönsaken:

Broccolli! Eller lök kanske eftersom man kan göra så mycket med det. 

Den bästa osten:

Här kan jag omöjligt välja en! Älskar Cheddar, Fetaost, Stilton, Parmesan och Mozzarella! 

Och den bästa gröten:
Risgrynsgröt kanske, det är ju gott. Annars funkar ju vanlig havregrynsgröt bra. Äter inte gröt speciellt ofta. Föresten, finns det så mycket annan gröt än dom två?! 

Är du en bra sambo:
Jag tror jag är en superb sambo! Bråkar aldirg om saker. Jag diskar när Andrew lagat mat (han diskar när jag lagat mat). Städar undan. Har skoj och så. Varje dag är rolig när man bor med någon man älskar! 

Det grövsta brottet du har begått är:

Öhh.. typ druckit alkohol innan jag blev arton? 

En bild på förra årets bästa dag:

 

Bara att jag fick mysa med dessa två hela julen, hemma i Sverige i Gränna hos min familj. Det var nog dom bästa dagarna det här året! 

#1 - - Peter E:

Hej,

Jag såg på denna sida:
http://cizzim.blogg.se/2012/july/lista.html

Att du käkar "snack a jacks" riskakor. - Vet du var man kan köpa dem i sverige?

#2 - - Challe:

Hej Peter! Ingen aning faktiskt, jag antog att dom bara fanns i Sverige där man kan köpa chips? Kanske dom inte lanserats i Sverige då? Det finns säkert liknande produkter dock. Här är i alla fall en hemsida där man kan köpa engelska produkter om man bor utomlands, snack a jacks finns här: http://www.britshopabroad.com

#3 - - sanna:

ville bara säga att jag älskade den kommentaren du skrev på niotillfem, det där tipset till den där tjejen som undra hur hon skulle kontakta en kille. tycker du skrev så fint och blev alldeles varm i hjärtat när jag läste vad du skrev i slutet :) så grattis, å va rädd om dig. kramar.

Svar: Tack! Vad fint sagt! :) detsamma till dig! Kramar!
Challe

Till top