Motionera mera!

Vardag / Permalink / 1
Nu ni! Jag vet inte vad som kom över mig, men jag fick plötsligt motivation. I ungefär ett år nu har jag då och då fått för mig att jag vill börja äta nyttigt och kanske börja motionera och sådär. Men jag kände aldrig ordentlig motivation till att göra det. Det var nämligen inte så att jag ville gå ner i vikt, jag brydde mig inte så mycket om det liksom. Jag var och är rätt nöjd med hur jag ser ut, det är ingenting jag hänger upp mig på eller tänker på särskilt ofta. Ganska ovanligt egentligen tror jag, så det är ju positivt! MEN. Jag vill vara nyttigare.
 
Jag insåg att gå ner i vikt är faktiskt en motivation i sig till att bli nyttigare. Om man kan se att man går ner i vikt varje vecka, så håller sig motivation uppe tror jag. Så jag köpte en våg. Och så bestämde jag mig för att inte äta något socker på 11 veckor (det är nämligen 11 veckor kvar till semestern i Cornwall, så jag valde det som ett trevligt mini-mål). När jag säger att jag inte ska äta socker så menar jag godis, bakelser, desserter, och läsk. Äter heller inte chips. Jag kan inte trappa ner på sötsaker, det är bäst att bara helt sluta tillräckligt länge så jag inte ens vill äta det längre och sedan sakta kan introducera det igen då och då, som en liten lyxighet. Men jag hatade att jag åt något sött i princip varje dag. Helt otroligt onyttigt ju!
 
Jag är än så länge på dag fyra. Jag har gått ca 18000 steg om dagen, varav 8000 steg har varit i rask takt (ca 1.5 timme sammanlagt), det är när jag går till och från jobbet - jag försöker gå så snabbt som möjligt för att få pulsen igång! Plus igår när jag kom hem gjorde jag situps och benlyft. Idag när jag kom hem hittade jag en rolig träningsvideo på youtube som jag provade i 20 minuter, svetten rann!! Var verkligen jobbigt, men skitkul! Och så himla skönt att man kan göra det hemma i vardagsrummet! Så gjorde jag situps och benlyft igen dessutom. 

Jag har köpt en dagbok dessutom där jag skriver varje dag vad jag ätit och hur mycket jag rört på mig. Ska väga mig en gång i veckan så får vi se om jag får några trevliga reslutat! I will keep you updated. 
#1 - - Emelie:

Fantastiskt bra :D Tummen upp!! Skrev precis lite om motivation i bloggen. Haha. Passande :D

Till top