Dags att flytta igen! Stress!

Vardag / Permalink / 1
Jag tog inspiration från Emmes långa come-back inlägg och bestämde mig för att skriva i bloggen igen. Jag tror över sommaren blir det lite segt med bloggen. Men nu är det snart höst! Det är fortfarande runt 20 grader på dagarna men morgonarna är kallare och mörkare nu, och löven har börjat ändra färg. Det luktar gott ute också, det gillar jag med hösten. Och så kan man köpa lite tjockare tröjor och sådär, och mössor kanske. 
 
I alla fall, vi måste ju flytta ut från vår lägenhet. Just nu är det väldigt stressigt. Vi har hittat en jättefin lägenhet som vi flyttar in i på Fredag. Problemet är att det är tänkt att vi ska flytta ut ur den här lägenheten på TIsdag, vilket betyder att vi har tre dagar då vi inte har någonstans att lägga alla våra grejor. Vi har frågat vår hyresvärdinna om vi kan stanna lite längre, och hon ska kolla med fastighetsmärklaren om vi kan det. IMORGON. Vi får alltså veta IMORGON om vi måste flytta ut innan Tisdag, klockan 10 på morgonen.. PANIK. Så i sådana fall måste jag hyra en van fort som attans, och så fort Andrew kommer hem från jobbet på kvällen får vi fylla den och köra allt till Andrews föräldrar som förhoppningsvis låter oss ha allt i deras tomma tredje sovrum (andres gamla sovrum) och sedan städa hela lägenheten typ hela natten. Vår hyresvärdinna skrev i mailet att hon inte ser att det skulle vara några problem, så vi hoppas helt enkelt på det. Ananrs blir det stressigt värre kan jag lova. Plus att vi jobbar heltiden under tiden. Jag har i alla fall fått ledigt på Fredag, så vi kan flytta den dagen. Jobbigt jobbigt jobbigt. Vår nya lägenheten är i alla fall ännu finare än den vi har nu, här är några bilder från hemsidan (den kommer att vara omöblerad när vi flyttar in):
 
Detta är bild på byggnaden, detta är ena långsidan. Byggnaden är en stor fyrkant, och i mitten finns det som en fin trädgård som alla kan använda med bänkar och växter och sådär. Väldigt mysigt! Vår balkong är den andra från vänster, andra från botten om ni förtstår. Det finns en fin park precis utanför vår byggnad. 
 
Här är sovrummet, "Bakom" kameran finns en inbyggs garderob som har speglade skjutdörrar. Den är ganska stor också, så vi får gott om plats. Men vi vill köpa en byrå också. 


Här är badrummet, som också har sån handuksvärmare. Gött på vintern!  
 
Detta är köket med en liten köksbar där vi kan äta frukost (och middag haha). Jag vill gärna hitta några fina, bekväma barstolar. Jag tror inte vi bryr oss om att köpa matbord eftersom det bara skulle ta upp plats? Men vi får se hur vi känner om några månader. Beror ju på hur ofta man har vänner och så över, om det blir trångt vid baren.
 
Detta är då vardagsrummet och balkong!! ja, vi får ha balkong fortfarande, är så skönt! Den är större än den vi har nu dessutom. Så härligt med glas där ute också istället för bambu som vi har nu som ser lite smutsigt ut tycker jag. Vi får hitta en fin soffa också så småningom. Under tiden tänkte vi köpa ett par billiga beans bags att sitta i haha! 
 
Här ser ni hela vardagsrummet med köket i bakgrunden också. Ganska rymligt tycker jag! Ser verkligen fram emot att möblera det som jag vill och köpa grejor till det. Får nästan be om IKEA presentkort i julklapp tror jag?! haha! 
 
 
 
Sådär ser det då ut! Jag får ta fler kort när vi flyttat in och fått det lite mer som vi vill ha det. Ser fram emot att ha ny fin lägenhet. Men Gud vad dyrt det är att flytta, och stressigt! Även om det bara är över gatan! 
#1 - - Emelie:

WOHO! Så fint :D

Till top