Mycket att se fram emot

Vardag / Permalink / 0
Nu har jag så himla mycket att se fram emot, det är så skönt! 
På lördag efter jobbet den här veckan ska jag och Andrew till hans föräldrar och vi ska fira hans systers födelesdag som var nu i hlegen som gått. Vi ska också börja planera vår grekland semester nästa år inför deras kusins bröllop. 

Nästa helg är sista helgen jag jobbar innan jag har två veckor ledigt, och på lördagen ska jag ta tillbaka några timmar och gå hem tidigare, åker direkt till London för att fira Ellies födelesdag som är snart! Vi (jag, Ellie, Vicky och Jenny, tror det kanske är någon eller några fler som kommer men detta är dom jag defintivt vet ska komma) ska gå på komedi klubb bland annat. Det ska bli jättekul! 
 
Sedan har jag ju två veckors semester, så skönt! På onsdagen den 8e juli och åker jag och Andrew till Sverige, och Gränna! Åh vad det ska bli kul att vara hemma i Sverige en stund mitt i sommaren. Jag hoppas verkligen på fint väder. Den lördagen är Ingrids bröllop och jag vet att det kommer bli en underbar dag och kväll, bröllop i svenska naturen i Juli, kan ju knappast bli bättre! 
 
I Augusti kommer brorsan över och hälsar på en sväng, vi får försöka hitta på lite roliga grejor att göra då även om vi jobbar. Sedan har jag en vecka ledigt igen. Från och med den 29e Augusti vilket är min 27årsdag (gud vad konstigt det låter?!). Jag och Andrew tänkte åka iväg några nätter, vi kollar just nu på Barcelona, Rom och Marrakesh. Vi får se vad det blir. 

Så idag har jag pratat med Emelie om att hon och Andreas tänkte komma över i September och hälsa på en långhelg. Vore ju helt underbart roligt. Givetvis tar vi en heldag i London då, kanske det finns någon bra spelning vi kan gå på! Och så måste jag såklart ta dom till Five Guys för världens godaste hamburgare!!! Hoppas det går att ordna i alla fall, vi får se här senare i sommar. 
 
Annars är allt jättebra med mig! Jag köpte nyligen en springryggsäck så jag kan springa hem från jobbet ett par gånger i veckan. Sprang hem i Måndags och det gick jättebra, en väldigt enkel 3.5km sträcka hem, tar ju bara 20 minuter att springa så jag sparar faktiskt tid haha! Idag är jag ledig och jag var ute och sprang, en rätt kort men snabb sträcka. Det var tufft! Mitt mål är att springa 10 km på 50 minuter eller under, vilket betyde att jag måste springa fem minuters kilometrar. Idag lyckades jag få ner det till 5 och en halv minut, men var helt slut och skulle nog bara klara 5 kilometer på den hastigen. Men med sprinting och träna i backar och styrketräning ska det nog gå att få upp hastigheten ska ni se! Har i alla fall gått ner sammanlagt 16.6 kilo nu sedan förra året. Det är en långsam viktnedgång, men ju långsammare man går ner desto större chans att man faktiskt håller sin nya vikt så det är ju lovande! Är i alla fall jättestolt över mig själv att jag hållit igång med springandet, det är så roligt och man blir så stolt när man klarar något man tränat för - som till exempel en halvmara, eller att springa 10 kilometer under en timme. Båda har jag lyckats göra det senaste året, och det känns jättebra. 
Till top