Höstpositiv

Vardag / Permalink / 2
Det är inte höst än, men man vet ju att det är runt hörnet. Är inte redo för höst än, så tänkte jag skulle skrivs en positiv lista om saker som är bra med hösten för att bli lite mer pepp: 

1. Varma bad. Det är så himla skönt att komma hem efter en lång, mörk dag och hoppa in i ett varmt bubbelbad! Kanske med badsalt eller en badbomb i, och en bra bok! Jag läser just nu "en man som heter Ove" av Fredrik Bäckman, den engelska översättningen, men den är så bra!! Rekommenderar den varmt. 


2. Tända ljus. På hösten blir det ju mörkare och kallare och då är det jättemysigt att ha tända stearinljus! Nu kan man ju köpa batteridrivna också som faktiskt ser väldigt riktiga ut. Dom är ju definitivt säkrare, speciellt om man har husdjur och/eller barn, men dom bidrar ju ingen värme eller lukt som stearinljus gör! 


3. Lukten. Hösten luktar speciellt tycker jag. Det är en fräsch och uppfriskande lukt. Oftast känner jag att man bara vaknar en dag och plötsligt känner man den i luften. Extra mysigt med promenader blir det då! 

4. Kläderna! Inte lika mycket tjafs som på vintern och man kan ha på sig fina scarfar, hattar, färgglada jackor och snygga stövlar! Mysigt helt enkelt! 

5. Julen är påväg. Julen är runt hörnet och man kan börja planera allas julklappar! Jag börjar ganska tidigt eftersom det blir mer ekonomiskt så, jag har redan sett en julklapp jag ska köpa!! 

6. Mys. Eftersom det är kallare ute så kan man mysa mer tycker jag eftersom man inte blir lika varm som på sommaren. Då kan man gosa ordentligt i soffan framför en långfilm och dricka te. 


Vad tycker ni är bäst med hösten?
#1 - - Annika:

Kul att du bloggar mer👍👍

#2 - - Emelie:

Vilken bra lista!! Jag älskar höstens alla fina färger! Höstpromenaden i frisk luft och en kopp te med tända ljus på kvällen! Myyyyyyyyys😃

Till top