LONDON

Vardag / Permalink / 0
Åhh, haft ett par underara dagar i London! Så i Lördagskväll sa Andrew till mig att packa en väska för två nätter och en klänning. På Söndag tog vi tåget till London, och från Paddington gick vi ca 10 minuter till Queen's Gardens för där låg vårt jättefina hotel!! 
 
 
Där fanns en flaska rödvin, och vi hade en soffa woho! Stort plus för tegelvägg by the way. 
 
Vi lämnade våra väskor och gick ut för att snabbt äta något litet innan Andrew tog mig till min nästa överraskning! Det var Madame Tassauds! GUD vad mycket folk det var, helt sjukt. Det var lite stressigt i vissa rum med så mycket turister och barn och alla skulle knuffas och hålla på, men det var kul ändå! Så weird att se kändisar gjorda av vax, dom ser så sjukt verkliga ut det är lite creepy!
 
Jag och Colin Firth är bästisar. 
 
Jag var också i Star Wars, bara så alla vet. 
 
Efter Madame Tassauds åkte vi till Piccadilly Circus och vi tog en drink på en fin liten pub! 
 
Jag drack prosecco såklart, min favvo drink!
 
Sedan gick vi runt hörnet till ett ställe som heter ClockJack som serverar supergod kyckling. VI beställde givetvis allt: 
 
 
När vi kom hem till hotellrummet stod det en flaska cava i en kylhink med två glas på skrivbordet som Andrew hade ordnat när han bokade rummet! Så romantiskt! Två små choklader låg på våra kuddar också! 
 
Så gick vi och lade oss och när jag vaknade var jag 28 år ung! Andrew gav mig presenter i sängen, jag fick en rolig liten serie-bok, en Marc Jacobs parfym som luktar ljuvligt, två biljetter till en pjäs som heter The Curious Incident of the Dog in the NIght-Time som är baserad på boken med samma namn (är säker på att vi läste den i skolan), och en underbart fin Ted Baker väska! ÄLSKAR Ted Baker! Jag blev alldeles till mig haha! 
 
 
Efter frukost åkte vi till South Bank och åkte the London Eye! Aldrig gjort det innan, det var jättefint! Så härligt att se London från sådan höjd! 
 
 
 
 
Så svårt att ta bilder genom glas, blir ju reflektioner haha! Men ändå, fint! 
Efter the London Eye var vi hungriga så vi hittade en mexikansk street kitchen vid south bank och åt en sjukt god burrito, mums! Sedan åkte vi tillbaka till hotellrummet ett par timmar och gjorde oss iordning och slappade innan vi tåg tuben till St Pauls. Detta var nästa överraskning, var vi skulle äta middag! Det var en fin resturang precis vid St Pauls. Efter ett tag tog jag en bild och lade upp på instagram, och där det står vilka platser man kan bestämma var man är så stod "first dates restaurant" först på listan. First Dates är ett tv program här i England som filmas i en resturang i london, alla som äter i resturangen är på blind dates, det är jättekul! Så jag sa till Andrew "Åh, the First Dates resturangen måste vara jättenära här någonstans", då skrattar han och säger "Vi sitter i den!" HAHA, kände mig så DUM! Att jag inte kände igen något?! Plötsligt kände jag igen uniformen som servitörerna bar, och jag kände igen baren. Men dom får resturangen att se väldigt olik ut på tv, till exempel har dom bordsdukar, annorlunda bord och man ser inga fönster, så var inte lätt att veta. Andrew tyckte det var så kul at jag inte förstod så fort vi gick av vid St Pauls haha!! 
 
Efter en god, och väldigt tidig, middag tåg vi tunnelbanan till Tottenham Court Road där vi gick till teatern, för halvåtta började pjäsen! 
 
Åhh, den var så himla, himla bra!! Rekommenderar den verkligen. 
Efteråt åkte vi tillbaka till hotellet och tog en drink i baren innan det var läggdags, en helt perfekt födelsedag!
 
Jag drack en vodka martini, supergott! 
Det var det, två helt underbara dagar i London med mannen jag älskar allra mest! 
 
 
 
Till top