Älskade morfar

Vardag / Permalink / 1
Så kom samtalet till sist från mamma om att morfar gått bort. Känns rätt overkligt just nu. Pratade med Daniel och Vickan nyss på skype så vi alla kunde gråta tillsammans. Jobbigt att vara så långt borta just nu men skönt att skype och sånt finns så man kan lätt prata med varandra. 
 
Svårt att veta vad man ska säga just nu. Hittade ett gammalt blogginlägg från Februari 2007, då skrev jag: 
 
"Satt sedan hos mormor och morfar och morfar och jag åt revben som mormor gjort. Satt och pratade om allt möjligt, som vi brukar. Innan dess satt jag och min kära morfar och tittade på skidåkning. Alltid lika mysigt att vara hemma hos dem och bara prata. Jag och morfar= bäst."
 
Och den 9e Januari 2007, skrev jag: 
"Älskade lilla morfar, han är verkligen bäst! Älskar honom till vansinne. Men han är mycket svagare nu än när jag var mindre.. Men så länge han kan köra bil är jag inte speciellt orolig. Men han går mycket långsammar nu.. och pratar långsammare. Dör han går jag sönder! Han får leva några år till tycker jag. Tycker jag faktiskt."
 
Och visst fick han några år till - åtta år exakt. Gör ont i hjärtat att läsa vad mitt 19åriga jag skrev då, men fick många fina år med min morfar. 

Vila i Frid älskade morfar. 
 
 
#1 - - Annika:

😢 gick förbi deras hem innan idag o tänkte på er allihop!❤️ hur gammal blev han? kram

Svar: Tack! :) han blev 91 år- inte så illa. Han fick ett långt, bra liv.
Charlotte

Till top