Dags att uppdatera igen!

Vardag / Permalink / 0
Då har jag inte skrivit något i bloggen sedan den femtonde Mars, så det är dags att se vad jag har gjort sedan dess haha?! Lyckligtvist har jag min femårsdagbok så jag kan gå tillbaka och kolla vad jag gjort varje dag. 
Den nittonde mars var det halvmaran, och jag var ledig hela veckan. Kat kom ner och stannade två nätter för hon skulle ju springa såklart. Jag bestämde mig för att inte springa till slut för min fotled gjorde fortfrande ont (Det gör den fortfarande föresten, så irriterande). Andrew lagade hälsosamma burritos till middag innan halvmaran, perfekt för dom! Nästa dag kom Andrews föräldrar över eftersom hans pappa skulle springa också. Dom gjorde alla så bra ifrån sig! Kat sprang på två timmar, fem minuter. Andrew sprang på två timmar och en minut och Andrews pappa sprang på en timme och 58 minuter! Sjukt bra gjort! Här är några bilder. 
 
 
 
 
 
Perfekt väder för en halvmara var det också! På kvällen gick jag, Andrew och Kat till en ny amerikansk resturang som heter 7Bone. Där åt vi bland annat det här:
 
 
 
Sedan gick jag och Kat till några barer och drack en del alkohol...
 
 
 
 
 
 
Dagen efter var vi båda rätt bakis. Men Kat piggnade till till slut och åkte hem. Jag velade i min egen självömkan resten av dagen. Resten av veckan pluggade jag väldigt mycket och lämnade in många uppgifter.
På torsdagen den 23e Mars åkte jag till Windsor och hängde med Ellie. Vi åt stek med Sven och drack lite vin. Inte supermycket dock, så var inte bakis nästa dag vilket var skönt! 
 
Sedan var det dags att gå tillbaka till jobbet vilket var okej eftersom jag har en vecka ledigt nu igen, så var bara några dagar att jobba haha! Jag gick till gymmet mycket, försöker gå fyra gånger i veckan just nu. Emme och jag skickar bilder till varandra på vad vi äter för att motivera varandra. Fungerar rätt bra faktiskt hehe! 
 
På lördagen den första April kom Leanne över på middag för att köpa min macbook, och hon klippte mitt hår samtidigt. Jag lagade nachos, haloumiburgare och chokladcheesecake! Var jättegott. Och jag är så nöjd med mitt hår också. Blev typ en bop som ser hur bra ut som helst både rakt och lockat, vilket gör att man kan få mycket variation! Efter middagen gick jag ut för det var Hannas leaving do. Hon har fått nytt jobb på en bank! Var en rätt så rolig kväll, var inte ute alltför sent. Jag var lite bakis på Söndagen men det var inte så farligt. 
 
Förra Onsdagen, den femte April, var både jag och Andrew lediga. Det var dessutom hans syster Sarah eftersom hon är lärare och är ledig över påsk nu i tre veckor! Vi möttes upp i stan och åt lunch på Las Iguanas, och hade några drinkar. Det blev nachos och en pulled pork ciabbata burgare med sötpotatis pommes: 
 
 
 
Efter lunchen gick vi på bio och såg Skönheten och Odjuret! Den var rätt bra tycker jag? Det var kul att se en "riktig" version liksom, och låtarna känner man ju igen. Men sångrösterna är inte lika bra som orginalet. Hade kul ändå! 

Sedan jobbade jag bara torsdagen och har varit ledig sedan dess woho! På Fredagen chillade jag och Andrew hemma, men på Lördagen så åkte jag till Milton Keynes för att hänga med Kat och Andrew åkte till Brighton för att hänga med John. 

Vädret var helt sjukt fint denna helgen, jag och Kat började dagen med att sitta i solen i deras trädgård. Det var helt vindstilla så temperaturen kom upp i 25 grader där vi satt. Så skönt!
 
 
Efter lunch tog vi en cider och satt kvar i trädgården.
 
 
Sedan bestämde vi att vi skulle grilla på kvällen så vi åkte till en affär och köpte tre engångsgrillar och massa mat. Blev en lyckad kväll! Hennes pojkväns barn var där över helgen och dom var så gulliga. Jag blev bland annat avritad i en teckning av Evan, som är fem år gammal. Ser ni mig? 
 
Vi fick också hemgjorda biobiljetter för att se på Moana på Söndagen. Jag fick plats nummer fem: 
 
 
Jag, Kat och hennes pojkväns dotter Lily tog en promnad genom skogen på Söndagen efter lunch. 
 
 
Vilken bra helg det var!! 
Nu är det Måndag och solen skiner fortfande men det är inte lika varmt som det var över helgen tyvärr. Men sånt är livet. Jag gjorde iordning balkonen igår, ska visa i ett nytt inlägg istället. Det blev lite mycket nu tror jag haha!
 
Till top