Dumma fot :(

Vardag / Permalink / 2

Var hos en sjuksköterska imorse som kollade på min fot. Jag mötte inte kriterierna för att få en röntgen, så måste bara vänta ut smärtan och vila foten. JS det är ju lätt när jag tillbringar 8 timmar om dagen på mina fötter, går till och från jobbet varje dag, och jobbar från och med imorgon sex dagar på rad. Plus att halvmaran är om mindre än fyra veckor. Men det blir väl inte av. Steg precis ur duschen och skrek till för foten gjorde ont 😞


Aja, skit händer! Det är ingen idé att sura över det- det hjälper ju inte! 
För att muntra upp mig själv köpte jag några små påskliljor! 






#1 - - Annika:

Men åhh vad surt! Men ja, du får försöka ta det så lugnt du bara kan. Finns det ingen buss du kan ta till och från jobb? Eller en cykel, så belastas foten kanske inte lika mycket?

Svar: Finns buss men jag vill helst inte spendera pengar :/ har ingen cykel! :(
Charlotte

#2 - - Emelie:

Har du ilägg i skorna? Så himla tråkigt! Men löpning sliter otroligt mycket på fötter och knän. Speciellt om man springer mycket på asfalt.. men liksom springer du med lätta steg eller tunga? Hur tänker du med löpteknik? Tydligen kan man knyta skorna på massa olika sätt för att stödja foten. Låter konstigt och jag vet inte om det fungerar.. men googla! Stödstrumpor kanske skulle fungera med?

Svar: Hej! Ja, jag gör allt det där :) forskat mycket eftersom jag har platta fötter. Men det lustiga men denna gång var att foten inte gjorde ont när jag sprang, jag gjorde inget speciellt liksom. Det bara började göra ont när jag gick till jobbet, trampade inte snett eller något. Aja, skit händer haha!
Charlotte

Till top