Blogga gör jag ofta :P

Vardag / Permalink / 0
Då har jag inte bloggat sedan sista April, opps! Vad har hänt sedan dess då? I början av Maj gjorde jag illa ryggen på gymmet, höll på att svimma den natten när jag gick upp för att gå på toaletten! Lyckligtvis mådde jag bättre nästa dag och smärtan försvann efter ett par dagar.
 
Lördagen den 13e Maj var det melodifestivalen och jag bjöd över Paul (min gamla chef) och Maurren (hans nyblivna fru!) på middag. Det var supermysigt! Lagade ärtsoppa, lamm och kladdkaka. Det gick hem! 
 
Den 17e Maj flög jag till Sverige, det var ju föredetting den helgen! Var så gött att bara ta det lugnt hemma dom första dagarna. Hade ju sådan tur med vädret?!
På Torsdagen den 18e tog jag en promenad runt röttle med hunden, solen sken och det var så skönt!
 
Sedan åkte jag och mamma upp till golfbanan för att äta lunch med mormor och Sören. Fick lite pengar av Sören också, och senare av mormor - det behövdes verkligen eftersom jag var pank haha! På kvällen grillade jag och mamma på baksidan och drack lite vin, det var mysigt. 
 
 
På Fredagen gick jag ner till Gränna och träffade Annika på Fiket. Jag åt en blåbärstårta (alltså en bit, inte en hel tårta haha!). Den var supergod! Sedan kom mamma och vi gick till systemmet. Daniel kom på eftermiddagen, och sedan på kvällen kom Emelie. Jag lagade treträtters åt oss! Toast Skagen, lamm, och creme brule till efterätt! 
 
På lördagen satt jag mest i solen och njöt under dagen.
 
Sedan var det dags att fira! Träffade Annika och Emelie hemma hos Annika en stund först och fick hälsa på Ebba och Signe. Mysigt! Sedan hade vi Hannas lägenhet så vi kunde ta några drinkar. Det var jättemysigt att hänga bara oss tre en stund!
 
Vi mötte upp med flera andra på Amalias, och gick ner till Pir Kro för att avsluta kvällen på Hamnkrogen. Blev rätt så full alltså haha! Men aja, vad ska man göra? 
 


Söndag! Smått bakis, men faktiskt inte alls så dålig som jag hade förväntat mig? Jag började dagen med ett snabbt dopp i poolen, det hjälpte! Mamma stekte ägg och bacon, och det åt jag i solen innan jag gick och lade mig en stund igen för att komma över den där "fortfrande lite full" känslan man får på morgonen ibland. Mådde rätt bra efter det - skönt att komma lindrigt undan för en gångs skull haha! Gick till graven för att hälsa på morfar med mamma och mormor. Det var mysigt. Sedan på kvällen tog jag faktiskt ett långt dopp i poolen! Den hade hunnit bli ca 22 grader varm över dom soliga dagarna så det var helt underbart skönt. Mamma, pappa och jag grillade på kvällen. 

På Måndag eftermiddag tog jag bussen från Jönköping till Göteborg och flög hem till England!
 
Resan gick väldigt bra och faktiskt riktigt fort? Brukar ofta bli rastlös på vägen hem när jag reser men det gick hur bra som helst den här gången. Var skönt att se Andrew igen, det blev en lång kram! :) 
 
Hade ju lite pengar från mormor så jag shoppade lite när jag kom hem. Alltså jag spendera pengar i en bokaffär och köpte fem nya böcker hahaha! Har redan läst två av dom.
 
Förra måndagen (den 29e) gick jag och Andrew till Bills på middag. Vi hade ett presentkort där på 50 pund så det var ju bara att gå hehe! Älskar den resturangen. Vi tog ett par drinkar på Las iguanas först också. Dessutom var det rea på Dyson dammsugare, så Andrew köpte en sladdlös eeek! SÅ GÖTT. Alltså jag älskar att dammsuga med den? Vårt golv kommer vara rent JÄMT nu haha! 
 
 
Dagen efter var vi båda lediga, vi åt bacon och ägg i sängen och kollade på the Simpsons och sedan gick vi fem kilometer längst kanalen tills vi kom till en fin pub som heter The Cunning Man. Där åt vi lunch och drack några ginger beers. Gött! Sedan gick vi hela vägen hem igen och somnade i soffan av utmattning haha! 
 
På Onsdagen var jag ledig igen (jag hade jobbat Söndagen så fick två dagar ledigt i veckan). Ellie kom över runt tolv och vi gick runt i några affärer innan vi åt lunch på Las Iguanas och drack några drinkar. Vi köpte pizza till middag och drack vin på balkongen, var så härligt! 
 
 
 
 
 
 
I Lördags gick jag och Andrew på en hemmafest! Det var kul fast jag kände typ ingen?! Så jobbigt i början innan alla börjar värma upp lite typ haha? Var lite bakis på Söndagen, men igen - inte så hemskt som jag trodde. Skönt haha! 
 
 
Igår regnade det typ hela dagen, så irriternade. Men på kvällen kom solen fram - lagom till då jag gick till gymmet för att träna med Helen. Två timmar var vi på gymmet!! Starkt jobbat. Idag är det internationella spring dagen typ, så jag tänkte faktiskt ta en snabb runda senare. Har inte sprungit utomhus på några månader nu, men sprang på rullbandet i tio minuter igår och det gjorde inte ont, så det var ju skönt. Ska testa en långsamt senare, vädret är super härligt idag också - perfekt för att springa i! 
 
Nästa vecka är jag ledig och tänkte tillbringa en stor del med att plugga. Ska väl egentligen plugga idag också hade jag tänkt... men vi får se hur det blir med det hehe! 
Till top