365 dagar singel

Hjärtat, Vardag / Permalink / 0
För 365 dagar sedan gjorde Andrew slut med mig. 
 
Kan inte förstå att det gått ett helt år. Ibland känns det som det hände förra veckan, men oftast känns det som årtioenden sedan Andrew var min pojkvän.
 
Jag minns inte hur det känns att ha någon nära, jämt. Någon som sover brevid, som håller om, som tröstar, leker och lagar mat åt en. Minns inte hur hans kyssar kändes, eller om hans skäggstubb kliades mycket. Hur låter hans röst igen? Vad brukade vi prata om? Vad skrattade vi åt? 
 
När bilder kommer upp känner jag ingenting. Inte ens nostalgi. 
 
Ett år har gått, och vad har jag lärt mig? Inte speciellt mycket om mig själv i alla fall om jag ska vara ärlig. Jag visste redan att jag var stark och självständig.
 
Jag har tyvärr lärt mig att det kan plötsligt göra väldigt ont långt senare. Sex månader senare kan man vakna upp och inte vilja gå upp ur sängen på hela dagen. 
 
Men jag gjorde det ändå. Jag gick upp, drack te, åt mat, gick till jobbet, gick ut, drack vin, sprang, skrattade, grät, såg på tv, gick på museum, gick på konserter. Jag tvingade mig själv att göra allt sådant, om och om och om igen. 
 
Tills en dag kändes det kul igen.
 
 

Till top