2006

Monica: Ursäkta, får min kompis hångla med dig? 


Vi och folk på stan: En steeerioo! 


Adrien: Har ni sett på berget? 
Emelie: Jag har sett berget ja. 


Emelie: Vaddå error?! 


Petter: Som att digga till Enya! 


Jag: Ja, idag får jag äta socker. Det är ju tisdag! 


Jag: Vad kallt det är! 
Adrien: Det är du som är kall!! 


Jag: Åhhh, vad ont det gör i mitt knä! aj, aj, aj! 
Adrien: Det gör inget. 


Jag: Tänk så sitter man och tittar på en skitsnygg kille, så börjar man peta i näsan samtidigt som m an stirrar på honom. 
Emme: Hahaha, fan vad pinsamt! 
Jag: Mm, och verkligen drar ut snor! 
Emme: Haha, vad äckligt! 
Jag: Haha, ja, det enda som kan rädda en då är att spela CP! 


Monica: Snygga killen, snygga killen! inte DU! 
Killen: Va, tycker du inte jag är snygg? Är inte jag snygg? säg JA, säg JA!! 
Monica: JA!!!! 


Tomas: Är Andreas Nord här? 
Emme: Ja, han ligger där framme. 


I stan med Emme och Vican: 
Emme: Är den snygg? 
Jag: Ja, jag tycker det! 
Emme: Fan, jag måste fråga Victoria! 


Nico till Anton: Sket du på dig eller? 


Dogge på Drive in: En chokladmilkshake, en liten cola, en sprite och elva cheese, tack. 
Kassörskan: Var det något mer? 


Hannes till Paul: Barr eller kotte? 
Paul: kotte... 
Hannes: man kan inte välja kotte! det ska ju vara barr! 
annan: Ja, barr är ju ett annat ord för kvinna! 
Hannes: Jaa..!! Barbro!! 


Hampus viskar till mig: Du Charlotte.. Får jag fråga en sak? Alltså... Är det där en kille eller tjej? 
Jag: Vilken av dom? 


Sitter och spelar kort i uppehållsrummet. Emme tappar ett kort på sig själv som hon ska ge till petter. 
Jag (härmar Emme): A vänta, ska bara taffsa lite på mig själv först! 


Jag: du har haft hål jättelänge nu va? 
petter. aa jag prövade att gå till tandläkarn. 
jag: kunde han inte hjälpa dig? (seriös) 
petter: nää jag har ju haft hål jätteelänge. 
jag: varför kunde han inte hjälpa dig då? (fortfarande seriös) 
Annika: men charlotte! Fattar du inte att det är ett skämt?! 
Jag: oj då! 


Adrien: Charlotte! Vilka stora bröst du har idag! 


Jag till dogge: men kan du inte bara trycka på paus? 
Emme: Men vet du vad han säger då? "Vad tror du passagerarna säger om man trycker på paus?"


Jag håller på att berätta något för annika och hon säger: Nu vill jag ha en riskaka. 


Spelar spansk med Petter i uppehållsrummet. 
Dennis kommer in: What are you playing? 
Petter: Spanish Shitty Old man.. 


I hamnen. Annika vänder sig till mig för hon ska viska något. 
Petter: Är du gravid Annika?! 
Annika: Ja, tvillingar! 


Svenska gruppen har mocks och måste byta klassrum. Vi går alla efter varandra förbi uppehållsrummet. Hannes ser oss och börjar skratta: Här kommer IB truppen!! 


På inex, Adrien kommer in i tv rummet. 
Jag: Vad äter du för nåt? 
Adrien: Mmm... små båtar typ.. 
Jag: Det är ju skorpor!! 


Tobbe berättar om hur han fick IG på ett geografiprov i åttan, men han hade glatt utbrustit: ja, ETT G!!! 


Jag till Emme: Välkommen till klubben. Jag är ordförande, du får vara sekreterare. 


Jag berättar något för Emme, så hör jag hur hon tyst säger till sig sj: "7..8...9"
Jag: vad? 
Emme: Va? Nä, jag bara räknar hur många timmar det är mellan sju och nio... 


Hörde på t-banan. En tjej snacka på telefon, när hon lade på sa hon till sin kompis på stark stockholmska: Alltså, han är bög! 
Den andra: Va? Men jag tyckte du sa att han var bi? 
Den första: Men alltså, han är Bögbi! 


Efter kemin går Nicolai förbi med en påse. 
Annika: vad är det för något? 
Nico: Kvicksilver. 
Annika: öh.. 
Nico: Tappa den inte bara, då dör vi allihop.. 


Annika och jag spelar TP. 
Jag skriker förtvivlat: Gnagdjur, gnagdjur!! 
Annikas försöker desperat att hjälpa mig: Lägg bara till tre bokstäver, det är jätte lätt! 
Rätt svaret: Gnagare. *suck* 


Jag har inget minne av var jag har fått detta ifrån, men kul låter det: 
Jag: Lyftkranen gick sönder! Usa får tävla imorgon! 


Adrien kliar sig på ryggen: 
"Fan vad skönt! Jag får orgasm." 


Adrien: Åhh, vet du vad jag vill ha nu? 
En gaffel i ryggen!! 
(Det kliades som fan på hans rygg, haha) 


Adrien: Du vet i Cruel Intentions? 
Där släpper de sig. 
Så är det typ i Torpa. 
Tystnad. 
Jag: Vänta... Släpper sig?! 
(Adrien menade att de slappnad av.. haha) 


Freddie (mentor): Ok.. so David isn't coming back... 
Tomas: Vem David..? 

Adrien: Saknar vi någon? Nej, vi har en för mycket.. 
("hajen" gick med oss)


Adrien, Annika och jag sitter i sofforna på övervåningen. 
Adrien vänder sin röv mot mig och säger: 
"Åhhh, jag vill fisa på dig!" (med hans jävla accent) 
Så gör han det.. 


Det är vandring på berget. 
Rektorn och en klass med ettor går fel. 
Vi går rätt. Men rektorn tror att hon går rätt. 
Rektorn: Ska ni ta åttan eller? För vi ska gå femman! 
Freddie: Ja. 
Emme: HAHA; hejdå loosers! 
Etta: Fuck you! 
Emme: Din mamma! 


Nico: Sjung i en högre ton, Mattias i Austrialien hörde dig inte! 
Jag: urk! 


Tittar på The Ring II 
Emelie: Var det hon som kammade sig i den där filmen? 
Jag: Jaa, jag tror det 
Emelie: Man ser att hon har slutat med det. 


Adrien cyklar i sicksack framför oss: 
"Da da da da da da (Batman låten) FRANSMAN!" 


I sthlm, på Club Mera säger vakten till Monica: 
Spelet är över... 


Janne (historia läraren): he celebrated his 60th birthday in Berlin 
Dennis (ryssen): Hitler? 
Janne: No, Sture (han som lägger våra scheman) 
Dennis: Oh... same thing. 


Emme stal en filt då vi var i Sthlm från ett café. 
En natt på väg hem säger jag till en kille som står med en enorm kappa typ: 
Har du också snott en filt?! 


Annika: man vill hata henne, fast det är inte så lätt när hennes vän är död 


Annika: Vi förstör våra liv! 
Vi pratade om hur vi måste ta tag i universitet grejen, men inte orkade :P 


Adrien, på psykologilektionen: 
"And France!! [Lågmält:] Don't forget us..." 


Dennis, på historialektionen då Janne varit borta väldigt länge: 
"hey, do you think Janne is dead? 
Or did he just brake his legs on his way over here, 
and now he's lying on the floor screaming: Claaass, Claaaass!"


Mentorspass, jag vill gå förbi oliver. 
Jag: Squeeze me! 
Oliver: Where?
Jag: UUUGGHH! 
Oliver: Well.. you said it. I like to do what I'm told. 


Annika till Monica: Vad vit du är idag! 


Jag: Ska vi gå igenom kyrkogården? Lätt att jag vågar! 
Annika: Okej. 
Jag: Va..? Nää... 
Annika: Jo, kom igen nu! 
Jag: Okej, om vi inte gör det så blir vi aldrig tillsammans med någon! *springer till kyrkogården* 


Tittade på Silent hill. En kvinna på filmen tar fram en liten sten från en gammal skylt, det står "hotel" på den. 
"I know my daughter is in this hotel" 
Emme: Vilket litet hotell. 


Chris norsk: Ni må komme på julrevymöte, de e skickli dåli gjort å icke komme 
Melissa: Ja om ni inte kommer på nästa möte får ni helt enkelt inte vara med att bestämma
Petter: Ja men när är nästa möte då? 
Chris: Det vet vi icke 


Tomas: You like papers Jannne! 
Janne: I know, I love them! 
Dennis: I love toilet paper. 


Jag: Stötte du inte på honom (Adrien) där? 
Martti (bio lärare): Satte på honom?!! 


Jag: Nej, det går inte att rita av dig Emme! 
Emme: Rita av Sanne då. 
Jag: Ja, det kan jag göra! 
Emme: Omen, sjysst! 
Jag: Men jag kan inte rita av dig för du är så himla fin! 
Sanne: Sjysst! 
Jag: oj.. haha, jag menade inte så! 


Emme, i matsalen: Åhhh, jag önskar jag kom ihåg mer från helgen! 


Lisen, om sin tomteluva: Min sprack! Oj.. det kan misstolkas! 


Nattbussen hem. 
Monica: Kolla, Frick sitter på bussen! 
Jag: Monica, you're my FRICKIN' friend! 
Asgarv. 


På stan med Annika. Jag ser en liten bok. 
"Hallå, vem vill ha "en liten bok om Kalmar?" frågar jag
Annika: Men hallå, det står ju "en liten bok om kramar!" 


Råkar ställa mig på en mans fot. 
Jag: Oj förlåt! 
Han: Det gör inget, det händer hela tiden. 


Inne på Claes Ohlssons, Annika och jag vet inte riktigt hur vi ska ta oss ut. 
Jag i Panik: Snälla Claes Ohlsson! SLÄPP UT OSS! 


Jag: Ordet "snyggt" passar inte direkt ihop med Claes Ohlssons... 

På Resecentrum stöter vi plötsligt på Patrick, Emmes Ex. Honom har vi inte sett på länge och vi vet inte riktigt vad vi ska prata om. Plötsligt säger Emme: Jag gick i hundbajs innan... inomhus. 
Jag stirrar på henne. 


A-lagare på Juneporten fick syn på min Pepsi (max). 
"Åhh, kan inte jag få smaka?" frågade han. 
"Nej." sa jag. 
"Men om jag hämtar en mugg, jag hämtar en mugg!?" 
"Nej."
"Jo, men om jag hämtar en mugg, snälla!?" 
"Nej."


Emelie tyckte synd om A-lagaren och köpte honom en Pepsi, 
jag bidrog med en tia. 
Hans respons: Tjejen, du tjejen! Det var det snällast någon någonsin gjort för mig!
(Fick senare reda på att han mördare och våldtäksman) 


Vi satt på tåget mot Falköping och skrattade och tog kort. 
Emme och jag snackade om monster som skulle kasta sig mot fönstret. 
Emme: Då hade jag kastat mig ut ur tåget! 
Jag: Vaddå, så du hamnade utanför med monstret? 


Vid spår 2 i Falköping. Vi tror vi står rätt. 
Monica lutar sig över och tittar på andra sidan. 
Monica: Hmm.. hörni.. Om det står Örebro där, tror ni det betyder att den ska till Örebro? 
Kvinna på andra sidan: Ja. 
Panik. 


I bistrovagnen på tåget. 
Jag: Tar ni kort? 
Gubbe: Nej. 
Jag: Va?


I bistorivagnen ropar de upp att en kamera blivit upphittad. 
Monica och jag tittar på varandra och säger: näää...? 
Monica: Charlotte, kan du ringa Annika och fråga om min kamera ligger i min väska? 
(Visst var det Monicas kamera som var upphittad!) 


Monica och jag på våra vanliga platser i tåget. 
Där säger jag: Hallå, varför har de satt platserna på den sidan åt det hållet, 
och platserna på den här sidan åt andra hållet?! 
Fattar de inte att folk inte vill åka baklänges?! 
Monica glor på mig. 
"Men Charlotte.. Den åker ju åt andra hållet ibland också.." 
Jag: "A just det..." 
Monica börjar asgarvar och utbrister: DRYG!!! 


Tåget står still eftersom det inte finns någon el och vi kommer inte därifrån, 
de ska boka buss åt oss. 
Efter en stunds tystnad säger Emelie: Ja, det luktar i alla fall inte bajs! 
Hela vagnen skrattar.

Killen som körde vagnen var jävligt snygg. 
Emme: Snyggare än basshunter!!! 

På natten i Grängesberg hör vi ett pipande ljud. 
Jag har precis vaknat och Emelie frågar: 
"Vad är det som piper?!" 
Jag: Men det är ju en chokladask..
Emme: VA?!! 
Jag: nää.. det kan det ju inte vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0