The list of 2013

Oförglömligt / Permalink / 0

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Det tror jag inte. 

Vilka länder besökte du?
Tyskland och Sverige. 

Vad var din största framgång 2013?
Typ att få beröm på jobbet för att jag gjort bra ifrån mig. 

Bästa köpet?
iPhone 5C 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Andrew. Jämt, varje dag. 

Och ledsen?
Nää, kommer inte på något som gjorde mig speciellt ledsen förutom hemskheter som händer på jorden hela tiden, men det händer ju bra grejor också.  

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Alltså, jag har nästan aldrig låtar som påminner mig om ett speciellt år? Jag har väl låtar som påminner mig om en tid (typ, Grenaskolan eller Universitet, eller när man åkt på semester). Finns inga låtar jag hört iår som jag kommer tänka tillbka på om flera år och känna: "åh, det var så 2013"

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog precis lika glad! Var nog ett ganska stabilt och lugnt år egentligen. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Saker i allmänhet. Åkt iväg på lediga dagar, hittat på fler saker. Tillbringat mer tid med vänner. Det är pengar som håller mig tillbaka mestadels, det är svårt att ha råd att åka till ställen hela tiden. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting tror jag. 

Blev du kär i år?

Nää, men det gör inget för jag har varit störtkär sedan 2010. 

Favoritprogram på TV?
Breaking bad, Game of Thrones, Fresh Meat, Him & Her och Big Bang Theory. 

Bästa filmen?
Captain Philips och World War Z, helt klart. 

Bästa boken du läste i år?
Åh vad svårt, jag har läst så många böcker! The Psychopath Test av Jon Ronson var helt klart en favorit. Läste ut den på en dag för jag kunde inte lägga ner den. Andra som står ut i mitt minne är: Bring up the Bodies av Hilary mantel (andra boken av tre), the God delusion av Richard Dawkins, Bad Science av Ben Goldacre, The missionary position: Mother Teresa in Theory and practice av Christopher Hitchens, Looking for Alaska av John Green, How I live now av Meg Rosoff, American Psycho av Bret Easton Ellis och just nu läser jag The Shining av Stephen King och den är så, så bra!! Ser också fram emot att läsa Jonas Gardells trilogi som jag fick i julklapp av mormor och morfar. Vet redan att dom kommer bli favoriter. Har så många böcker att läsa, ahh!! 

Årets bästa låtar?

My number - Foals 
Get Lucky - Daft Punk, Pharrell Williams 
Lovesick - Peace
Rolling Waves - The Naked and Famous 
Say Yes to Me - Surfer Blood 
Recover - CHVRCHES 
Sergels Torg - Veronica Maggio 
Heather - Dinosaur Pile-up 
Blue ocean floor & Let the groove get in - Justin Timberlake 

 

Bästa matupplevelsen?
Svensk julmat och middag med Andrew och alla våra föräldrar på Loch Fyne i somras. Riktig mumsig fisk! 

Något du önskade dig och fick?

En Svensk Jul. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Gick ut i Reading, men det var inte många som kunde komma så blev lite besviken. Men var en bra födelsedag ändå! 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar så jag hade kunnat göra fler saker. 

Vad fick dig att må bra?
Andrew.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Mer tid med vänner. 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen faktiskt. Bryr mig inte om sånt. 

Vem saknade du?
MIn familj och vänner i Sverige. 

De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte direkt några nya människor som jag klickade med. 

Högsta önskan just nu?
Att jag får ett nytt bra jobb där jag tjänar lite mer pengar. Att Andrew och jag får råd med en riktigt bra semester iår. Att vi är glada och lyckliga ett år till. 

 
Till top