2007

Hampus: Vi har ingen svenska, det finns en gud! 


Annika och jag var inne i klassrummet innan matten började. 
Vi hade varsin Apelsin. 
Annika: Åhh, den är så hård! 
Jag: Men det blir lättare när man väl får upp den..? 
En liten stund senare: 
Jag: Vad mycket vitt din har! 
En liten stund senare: 
Jag: Åhh, vad det sprutar!
Hampus kommer in med egen aplesin. 
Hampus: Tror ni jag får in den här stora i munnen? 
Jag: Men Hampus då! 
Freddie, matteläraren, kommer in. 
Jag: Freddie, vill du ha en klyfta..? 
Efter matten går vi ut ur klassrummet och det står en apelsinjuice på bordet. 
Hampus: Charlotte, vill du ha apelsinjuice? Den kan du ju svälja...


Freddie, efter vi berättat om killen på stationen som Emelie köpte pepsi till:
"Honom såg jag när jag jobbade på psyket. Han är våldtäcksman och mördare."


Adrien: Bengt, give me five! 
Bengt: Nej, det där är amerikanskt och det gillar inte jag! 


Monica: Mitt vatten har blivit lite varmt. Sanne, kan inte du hacka bort en bit av ditt hjärta som jag kan lägga i? 


Sitter på Amalias i baren, Anthony håller sina händer på ölhandtagen. 
Jag: (sjunger) I've got the power! 
Han tittar konstigt på mig. 


Towe på Inex, öppnar vattenkokaren och utbrister: Usch vad äckligt, det är vatten kvar här i! 
Jag: Vad är det som är så äckligt med det? 
Towe: Men det blir ju gammalt! 


Monica står på Towes balkong och tittar in på oss genom fönstret och göra fula grimaser. 
Towe vänder sig om ser detta: Haha... (smått panik): Kladda inte ner fönstret bara!!!! 


Janne visar bild på Mao. 
Janne: Do you know who this is? 
Dennis: It's my neighbour. 
Lite senare: He steals milk from me every morning. 


Bild på Mao igen. Längre ner på pappret står det Jan Hallgren, eftersom det är han som skrivit ut papprerna. 
Bajen: Janne, I didn't know this was you. 
Janne: You didn't? That's me every saturday night. 
Hampus: We all have our secrets... 


Bild på Dalai Lama. 
Nico: He looks nice. 


I biologiklassrummet. De börjar snöa rejält. 
Jag: Hoppas vi blir insnöade! 
Tystnad. 
Jag: Så vi inte kommer till skolan! 
Annika: Jaha, haha! Jag trodde du menade nu! 
Jag: Nej! Då kommer vi ju inte ut ur skolan!! 


Jag, på McDonalds: I'm gonna have sex tonight, even if it's just me! 

Jag: Är 'knulla' en svordom?
Hampus: Nej, det är ett verb.


Efter lång väntat i nattbusskön, två personer går av bussen, vi väntar på att stiga på. 
Jag: Jaha, här är det två som gett upp. De ska gå hem till Gränna, det lär ju gå fortare!? 


Jag: Annika, ska vi dränka oss i Vättern? 
Annika: Kan vi inte göra något annat istället? 
Jag: Hänga oss på berget? 
Annika: Varför inte bara hoppa från berget? 
Jag: För då kanske man inte dör, utan bara plågas! Vi skjuter varandra istället! 
Annika: Ja, ett, två, TRE!! 


Annika: Ja just det, nu minns jag vad mer det var jag skulle säga till Emme! 
Jag: Vad? 
Annika: Att massa folk hoppar av från berget. 
Jag: Va..? 
Annika: Haha, alltså, de slutar.. 
Jag: Haha, jaha.. jag såg framför mig en massa folk som kastade sig ut från kanten 


Skygge till Elin: Vad tycker du om dödstraff för barn då Elin? 


Jag: Jag hoppas de knullar varandra hårt i röven.. tills det blöder. 


Jag, Annika, Henok och Måns väntar utanför skolsyster. 
Henok: Jag har HIV. Det håller på att utvecklas till AIDS. 
Jag (kallt): Synd för dig. 
Henok: At least I got some! 
Jag: Well, you aint gettin' no more! 
Henok: There's pussy in heaven! 


Monica: Hallå Snygg-Charlotte, Annika säger att jag inte får välja film på lördag! 
Jag: Nej, det är sant. We're a democracy where black people can't vote! 


Janne: Two people wrote about topic 6, which you know nothing about and they failed. 
Christina: They were boys, right? 
Janne: Yeah, girls aren't that stupid. 
Lite senare: 
Hampus: Yeah, we have to go through metal detectors during exams. 
Janne: Yeah, and there will be dogs. 
Christina: what? Will there be...? Nooo...? 
Bajen: (asgarvar) What was it you said Janne? Girls aren't that stupid? 


Jag, Chris och Annika pratade om hur äckligt det var att hångla egentligen. Bakterier och det faktum att man byter saliv. Jag sa att det var ju det som var det heta. 
Annika: Men om en snygg kille spottar på bordet så slickar ju inte du upp det. 


Pratade med Hampus i telefon om biblioteket. 
Jag: jag har 96 kronor i skuld nu.. 
Hampus: Aa, jag har haft 400. 
Jag: Shit! Hur lyckades du med det?! 
Hampus: De sa att jag inte fick ha böckerna över sommarlovet. Jag typ "watch me"! 


Tittar på melodifestivalen med Annika. Det är Magnus Carlsson. 
Annika: Vilken bred nacke han har. Tränar liksom? 
Jag: Ja du, suger man mycket kuk så.. 


Gubbe på Amalias till Petter: Men typ ADHD, det kan man ju inte veta om man har eller inte. 
Petter: Jag vet att jag inte har det. 


Jens: När min pappa var liten krockade han i backen med vår nuvarandra kung. Och hans pappa pratade med min farfar då,alltså den dåvarandra kungen. 
Annika: Hur gammal var kungen då? 
Jens: Typ tio-elva år eller nåt. 
Annika: Ok, för kungens pappa dog när han var sex år eller nåt... 
Jag: Haha, BURN! 


På MSN: 
Jens: Vår skidresa ägde Stöten. 
Jag: Ja, jag hörde att ni satt själva i en liten stuga mitt ute i skogen med utedass och inte en enda krog i närheten. 
Jens: Varför gå på krogen när man kan sitta i goda vänners sällskap? 
Jag: Varför sitta i goda vänners sällskap när man kan gå på krogen? 


Annika och jag med apelsiner igen. 
Annika: Vad hård den är! 
Jag: Oj, det blev ett hål.. det rinner hur vätska ur hålet. Oj, vad det sprutar! 


Ingrid: Jag ska ha en lapp där det står "rör mig inte."
Jag: Jag ska ha en lapp där det står: "Rör mig var som helst, snälla!"

Jag: Jag understryker det!
Emelie: Då överstryker jag det!


Jag: Jag har världens sovmorgon imorgon. Börjar fem över tio. 
Emelie: Kallar du det världens sovmorgon? haha, jag tänker att om man börjar klockan tre är det världens sovmorgon!


Adrien: Jaja... är det någon som har en pistol?

På psykologilektion. 
Adrien: Åhhh, Jag är hungrig!
Roger: Are you thinking about Treisman? 
Adrien: Why? Is he good to eat? 
Roger: Perhaps... 

"The critical number is 1984750239854, hahhahaha do you think it's significant?" 
Total IB humor.. 

På telefon:  
Monica, till sin lillasyster: är det snällt att gå på din barbie sådär? nej, just det! 
Lillasyster: Det är inte min Barbie.  
Monica: Nehe..

Hampus: What are you gonna do this weekend?
Freddie: I don't know her name yet. 

På matten. 
Freddie: ...or you're screwed!
Jag: I want to be screwed!


Konversation på MSN:

Adrien säger: "tja! läget? synd att du åkte så fort från skolan igår ville ju hälsa hejdå till dig! hoppas du har det bra, jag pallar redan inte att inte se dig /Fransman"
Adrien säger: Vad tycker du om mitt sms? 
Jag: Naaw, vad gulligt! Skicka!
Adrien: fan... har skickat den... FAN VAD PINSAMT!
Jag: Nej, det är asbra!
En halv minut senare skriver Petter till mig:
Piano säger: HAHAHAHHAHA

Piano säger: r u there?
Challe säger: yeah, sort of :P what?

Piano säger: I just received a text message

Piano säger: from frenchie
Adriens konversation med Petter:
Piano säger: jag saknar dig också
Piano says:hahahahahahhahahaah
Adrien says: haha
adrien says: fel nr



Hampus: Vad är det för mat idag?
Jag: Flygande Jacob
Hampus: Jag vill inte gå till matsalen längre. 
Jag: Jo, det vill du visst! Flygande Jacob är ju jättegott! Tycker du inte om kyckling? 
Hampus: Inte flygande.

 

Spelar Neger och President i uppehållsrummet. Annika lägger en kung. 
Jag (skriker): NEJ JAG KAN INTE; VAD FAN TROR DU?! 

På bibblan. 
Annika: Finns det en ordbok här? 
Jag: Nej, inte på ett bibliotek... 

Janne har berättat om Berlinmuren och hur de hade minor emellan murarna.
Christina: Men.. Finns det minor kvar nu då? 

Annika, jag och Adrien är i hamnen. 
Annika känner på en bänk med handen. 
Annika: Tror ni den är blöt? 
Jag: Nej, den är nog bara lite fuktig.
Adrien: Det är du som är fuktig!


Det är varmt ute och Monica kommer in på Calles. 
Monica: Seriously, what's up with the heat?!
Adrien: (kråmar sig) åh, förlåt! 

Jag: Jag måste sluta använda ordet fitta. Det är inte lika bra längre. Måste börja använda något annat. Kuk.. 
Annika: jag visste det!
Jag: Fast kuk är inte heller bra! Eller... 

Tvn fungerar inte hos Hampus. Jag trycker systematisk på alla knappar på dosan. 
Hampus: vilka knappar har ni tryckt på?
Jag: Ehm... alla... 
Hampus: Men vilken tryckte ni på sist?
Jag: ja, det bör ju vara den längst ner till höger...
Han har smått panik: "pappa kommer döda mig." Och ränner runt och försöker lösa det. Till slut säger jag: 
Jag tryckte i och för sig på den där lampknappen.. Men den kan ju inte göra nån skillnad..
Jag hinner knappt avsluta meningen innan Hampus trycker på knappen och allt fungerar igen.

Emelie och jag gjorde packningslistor inför Frankrikeresan:
Jag: Varför har du kondomer på din lista?!
Emelie: Ja, för dig eller Adrien!
Jag: Haha, inte för Annika då? 
Emelie: Nej, hon får glidmedlet!

I Frankrike
Emelie: "Verkligen alla köper baguetter!! Jag fattar inte!!!"

På väg uppför Mont Blanc. 
Adrien: Det var mer snö förut.. 
Jag: Jasså, men har inte det bara med vilken tid man är här? 
Adrien, tittar på stenarna som har ljusgrön lav på sig. 
Adrien: Nej men vad är grönt och växer på stenar? 
Annika & jag i kör: Öhh.. Mossa? 
Adrien, efter en liten stund: A visst ja!!

Äter asäcklig banana split i Le Lavandou. 
Ägaren går förbi och frågar: "how does it taste?"
Adrien: perfect!
Senare säger Emelie: Det är ju bananer med skit!

Blir serverade av asful tjej på Donken, vi håller på att skratta ihjäl oss då Emelie utbrister: 
"Haha, har ni sett vad hon heter? BARBARA!!"

Emelie: Men vi vill nog ha en äkta sista fransk frukost Adrien!
Adrien: med croissants och sån skit? 
Emelie: Ja.. 
Adrien får vredeutbrott i bilen och slår på ratten: VARFÖR?! KOSTAR DYRT!!

Emelie, Charlotte och Annika köper bakelser som ser sjukt goda ut. Tar ett bett. 
Alla: "Fan vad äckligt." 

En van kör förbi Emelie, Jag och Annika på franska rivieran. Några killar ropar efter oss. 
De stannar. 
Charlotte: Bonsoir!
Vi går tillbaka mot lägenheten, bilen vänder och börjar köra tillbaka. 
Charlotte: Fort, vi springer in!
Emelie: nej, sakta ner! VI ser vad de säger! 
Charlotte: OK!
Bilen kommer, killen sticker ut huvudet och skriker för full hals: FUCK YOU BITCHES!!! 

Går på stor marknad i St Tropez. Emelie envisas med att vi ska hitta en strand. 
Adrien frågar ett par poliser var stranden ligger. 
Poliserna svarar att det är jättelångt bort. 
Adrien: Går det någon buss? 
Poliser: Buss...? 

Skriver ett sms till Adrien: "Vi ska spela poker med minismarties, ska du vara med? Ta med toapapper!"

Jag, Vevve och Annika på zoo i Berlin. 
Kommer fram till flodhästarna. 
Jag: "Kolla noshörningarna!" 
Vi pratar ett tag om 'noshörningarna'
Plötsligt säger jag: "hallå.. det är ju inte alls noshörningar! Det är ju flodhästar!"

Monica, i Berlin: "I'm not addicted to sex! Sex is just a side effect of my alcoholism!" 

Full tjej sitter på tunnelbanan i London. Hon har skrikit en massa och plötsligt börjar hon fråga en massa olika människor: 
"What's your favourite cheese? What's your faviourite cheese?"
Monica blir sjukt irriterad och säger högt: "I know what my favourite cheese is. It's called Shut UP!!" 

Klockan är tre på eftermiddagen och vi är i london. har precis vaknat och gör frukost. Stekpannan tar eld och jag skriker i panik: "det brinner!" Brandlarmet går av och en kvinna börjar prata med oss genom en högtalare vid dörren. 
Monica: "HELLO?! HELLO..?! CAN. YOU. HEAR. ME?!!"
Kvinna: "yes, I can hear you. is everything OK?"
Monica: "Well, i was just making breakfast and the stove caught on fire! But I have it under control, no need to send reinforcements!" 
Kvinna: "Ok, if you have it under control then I won't do anything." 
Jag: "Haha, monica, klockan är tre på eftermiddagen och du snackade om frukost!"

För länge sedan skrev Annika och jag ihop en rolig grej om en mycket speciell person: 
"Han ska stoppas i en köttkvarn och matas till hundarna. Men hundarna ville inte ha "det", så "det" gavs till gråsuggorna som åt och sedan spydde tills de dog."

Skidskytte VM för herrar är på tv. 
Annika: "Finns det några bra herrar?"
Jag: "Finns det säkert, men jag har inte stött på någon än."

I london. Annika och jag hittar inte, det är mitt i natten. 
Vi går fram till några poliser och ber om hjälp. 
Jag har adressen på min mobil. 
Polis: Can I have a look at your phone? 
Jag: Why..? 
Poliserna börjar asgarva.
Polis: You can trust me you know!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0