2008

Annikas mamma äter massa broccoli. 
Annika till sin mamma: Charlotte hatar broccoli.
Jag: Ja, broccoli är djävulens krukväxt. 

Jag, Annika och Monica är påväg hem till Annika från Monica. 
Går förbi en hårsalong. Annika och Monica fortsätter, jag stannar och tittar. 
Jag springer ikapp och utbrister: "Hallå, hur kunde ni gå förbi en plansh på David Beckham bara sådär?!"

Inne i stan, på Amor. 
Vakten till Monica: "Vad har du i väskan?"
Monica: "din mamma!"

Jag håller upp en femhundring. 
Adrien: "Tillräckligt mycket för att köpa din mamma tre gånger."

Sitter hemma hos Annika. Alla sjunger med: 
"There is.. a house... in New Orleans.."
Cissi: "Det finns inga hus kvar i New Orleans."

Jag håller i Noah: 
"Han är så söt så alla andra bebisar blir fula i hans jämförelse."
Emme: "nääää..."
Andreas och jag i kör: "JO!"

Adrien då Monica röker pipa: "Pipa! I sammarbete med... Caaaaanceeer!"

Var på Telenor och en snygg kille hjälpte oss. 
Monica tar kort på mig med en av mobilerna som man kan titta på. 
Jag: "Gött, du kan ju lägga till mitt nummer på den också!" 
Asgarv. 

Telenoraffären. Den snygga killen visar oss en mobil. 
Monica tittar på linsen på kameramobilen: "Vad liten!" 
Killen: "Storleken har ingen betydelse."
Jag: "That's what you like to think!" 

Pratar med Annika, Monica och Adrien om hur tanken på att ens föräldrar någonsin har haft sex är äcklande.
Jag: "Mina föräldrar har aldrig haft sex. De är oskulder."
Alla andra håller med, fortsätter prata om det. 
Till slut utbrister jag: "Men kan vi sluta prata om våra mammors fittor?!"
Adrien: "Min mamma har ingen fitta!"

Tittar på en trosreklam med mamma. 
Mamma: "Om man ändå hade en sådan rumpa!"
Jag: "Om man ändå hade ett mellanrum mellan sina lår!"

På Amalias. En man med lila sjal kommer fram till Putte. 
Putte: "Kommer du härifrån eller?"
Mannen: "Jadu... Om det hjälper oss att gå vidare- så att säga- så kan vi säga att jag kommer härifrån!" 
Alla tittar obekvämt på varandra under tystnad tills mannen har gått. 

Nirro har varit och sprungit och berättar om hur hon sett ett rådjur inne hos fåren och hur den inte kom ut ur hagen. 
Nirro: "Men liksom, vad gjorde hon där? Men.. äter rådjur får?"

Krille: Gå och smek din våta fitta!
Monica: Vad sa du? Att du hade en vårta på din fitta?

 

Jag: Haha, ja, allt som står skrivet är sant. 
Andrea: Haha, ja, så allt man läser är sant. 
Jag: Haha, ja, läs inte bibeln då!
Andrea: Läs inte Harry Potter!!

 

I Frankrike ser Monica en gubbe som springer efter sitt lilla barnbarn som är en flicka. Monica skrattar, pekar på gubben och säger: "Don't run, don't run! Oh, you tease me, you tease me!!"

 

Mening som används vid passande tillfällen, med andra ord ska man säga följande mening till väldigt opassande personer, exempelvis barn, på stark brittiska: "Hello! You're very pretty, aren't you...?"

 

Sitter på en resturang i Frankrike. 
Adrien: Har ni hört om han som dog när han blev knullad av en häst? Hela tarmsystemet gick sönder.
Annika: Undra vad man säger på hans begravning... 
Charlotte: "Han var en god man..."
Adrien: ..."som älskade djur!"
Asgarv.

 

Ligger och ska sova i stugan i Frankrike. 
Charlotte: Jag gillar att ge mig själv njutning genom att skada mig själv. 
Monica: Eller.. jag gillar att ge andra njutning genom att skada dem. 
Annika: Eller... Jag gillar att ge mig själv njutning genom att skada andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0