Dag 20

Vardag / Permalink / 0

Igår visade väder-appen att det var 20 grader varmt ute, och det kunde man ju inte låta bli att glädjas av. 

Jag sprang 5 kilometer och hoppades att detta privilegie inte snart skulle tas ifrån mig också. Såg människor som had picknick fastän dom inte får. Kände mig hopplös och arg, fattar dom verkligen inte reglerna? Dom kommer kanske vara anledningen till att vi snart inte ens får springa ute. 

Försökte att inte tänka på det och bara njuta av det jag får göra så länge jag kan. Köpte kol och grillade i trädgården med en syrlig Gin & Tonic. Kändes nästan som en normal dag.

Inatt drömde jag att jag simmade i en sjö, Judie Dench var där och jag försökte hålla avstånd men det var en kraftig ström som tog oss ut och hur mycket jag än försökte simma mot stranden så gick det inte. 

Idag bakar jag kladdkaka. Hela lägenheten luktar choklad. Ljuvligt. 

Till top