2020 Listan

Vardag / Permalink / 0
Nu kör vi igen... Gör ju denna varje år. Och 2020 var ju speciell kan man lugnt säga.. 
 
Gjorde du något 2020 som du aldrig gjort förut?
Överlevde en global pandemi där vi var i total lockdown och bara fick gå ut en gång om dagen. Sjukaste erfarenheten av mitt liv. 
 
 
 
Vad var din största framgång 2020?
Att jag tog mig igenom det. 
 
Och på ett personligt plan?
Att jag tog mig igenom det. 
 
Vilka platser besökte du?
Rye, Corfu och Sverige. Corfu var oväntat att det skulle hända och så härligt. 
 
 
 
Bästa dagen på året?
Min födelsedag. Hade varit med Ben i några veckor och han kom med blommor och presenter. Hade flera vänner över för drinkar för det fick man lov till i Augusti. Och jag kände mig bara så jävla lycklig hela dagen, trodde knappt det var sant. Och det var det ju inte såklart, allt föll ihop men det visste jag ju inte då. Då trodde jag att jag äntligen hade hittat rätt. 
 
 
 
Vad gjorde du på midsommar?
Ingen aning, satt väl hemma bara tror jag. Inget speciellt i alla fall. Man firar ju inte det här och så fick man ju inte direkt umgås ändå. 
 
Vilken var den bästa festen?
Haha får väl säga min födelesdag då. Fast Charlies födelesdag i parken i Juli var härlig också eftersom jag fick träffa Ellie igen då efter så lång tid. 
 
Bästa köpet?
Min elektriska värmefilt helt klart haha! 
 
Bästa matupplevelsen?
Dom gånger jag och Ben lagade mat tillsammans och drack vin och skrattade. 
 
2020-stilen?
Pyjamas. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, Ben. 
 
 
 
Och ledsen?
Ja, Ben. Och Joff tidigare på året. Så trött på dumma pojkar. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket ledsnare. Minns inte ett år jag mått så dåligt eller gråtit så mycket. Kanske 2017/18 då eftersom det var då det tog slut med Andrew. 
 
Något oväntat som hände?
Global pandemi...? 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner. Men det fick man ju inte. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit. 
 
Årets låtar?
Taylor Swift släppte två otroliga album. Älskade också album från Waxahatchee, Mt. Joy, Katy J Pearson och Tame Impala. 
 
Favoritserie(r)?
The Mandalorian började jag precis titta på och ÄLSKAR. Har bara ett avsnitt kvar buhu! Normal People gjorde ont att se men så bra. The Queen' s Gambit, I May Destroy You, Us, Sex Education, The Crown, Schitt's Creek, Unorthodox, The Last Dance, Great British Bakeoff, His Dark Materials och Dead To Me. 
 
Bästa filmerna?
Soul och Tenet. Måste fortfarande se Parasite, Onward, Uncut Gems och Jojo Rabbit! 
 
Bästa boken du läste i år?
Klarade inte av att läsa så mycket iår, men kom in i det ibland. Njuter just nu av Alex Schulmans senaste bok. Har också försökt läsa mer böcker av brittiska svarta kvinnor - my sister the serial killer var bra, likaså Girl, Woman, Other. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade en liten fest som jag srkev om ovan :) 
 
Är det något du saknar år 2020 som du vill ha år 2021?
Här har jag alltid skrivit kärlek sedan 2017. Men pallar fan inte iår. Jag vill bara ha ett år då ingen gör mig illa. Det vore skönt. Och VACCIN såklart. 
 
Nyårslöfte?
Bättre med pengar. Har redan börjat göra bra steg :) 
 
Högsta önskan just nu?
Att känna mig gladare. 
 
 
 
 



Till top