Bio

Oförglömligt / Permalink / 1
Det var en bra film! Mycket bättre än vad jag trodde, och riktigt nice att hitta på något en torddagkväll. Hade annars bara suttit framför facebook hela kvällen, och då och då snacka med Raj eller någon. I morgon blir det andra bullar, och på lördag, haha!
Känns som jag inte sett Kat på evigheter, såg henne sist i tisdags då vi gick på den underbara föreläsningen på eftermiddagen. Det är den föreläsningen som brukar vara hemsk, men som den här gången var fantastisk.
Detta påminner mig om att jag måste plugga en del, fy fan. Varför kan man inte förändras och bli en person som gör allting hela tiden, och gör det fantastiskt bra?

Och nu sitter jag och surfar runt på nätet och läser massa saker, och funderar på en massa saker.

*  *  *

Läste precis ett fin citat i en av mina absolut favoritbloggar. Jag tror det är en av två bloggar jag läser där jag faktiskt inte känner personen. Hon publicerade några favoritcitat från sina läsare.

"never let go of someone you can't go a day without thinking about"

Det är ett fint citat, och det håller i många fall. Men faller i flera. Att konstant tänka på någon som inte tänker på dig tillbaka, är kanske någon man borde släppa taget om? Även om tanken känns omöjlig, så är det till slut dit man måste ta sig. Det är en lång resa, det vet nog de flesta.

"Du flätade in en flygmaskin i mig"
Karin Bellman

Det var ett av de vackraste meningarna jag läst. Så kort och simpel, men med så mycket underbar betydelse. Ingen har någonsin flätat in en flygmaskin i mig, de har snarare flätat in vassa glasbitar. Men en dag får jag nog också flyga.

*  *  *

Jag löste föresten problemet med min kamera. Med mitt nya minneskort fick jag en "memory stick duo adaptor". Min minneskortläsare kan läsa min adaptor. Detta är ganska smidigt. Jag vet inte varför den vägrade läsa mitt mitt minneskort, men tror bara den är lite sönder. Men min adaptor fungerar utan problem. Alltså, det enda jag behöver göra för att föra över mina bilder nu är följande: ta ut minneskortet ur kameran, placera i min adaptor. Sätta in min adaptor i minneskortläsaren och koppla läsaren till min dator. Klart! Bilder på iPhoto inom ett par sekunder. Härligt.

Nu är det nog dags att gå och lägga sig, lång dag i morgon!






My heart has made its mind up, and Im afraid it's you...
#1 - - sanne:

åh, jag älskar niotillfem! det måste vara världens sötaste blogg. helt fantastisk

Till top