Helgen

Oförglömligt / Permalink / 0
I Söndags morse åkte jag till Andrew och vi åkte in till Reading och träffade en av hans vänner som jag träffat förut. Det visade sig att hans flickväns kompis bor med Fransman i Bath. Vilken liten värld! Vi bestämde i alla fall att fredagen den 18e November åker jag och Andrew till Bath och stannar där en natt innan vi åker till Bristol på lördagen, vi ska ju se Explosions in the Sky på Söndagen! Gud vad jag längtar efter denna lång-helg. Ska bli underbart.

På kvällen tittade vi på tv, åt god middag och jag hade bakat en chokladtårta med hemmagjord hallonsylt i mitten och en mild vit choklad och vanilj smörkräm. Den var god, man behöver inte en stor bit för att bli mätt dock haha! Men vad kul att ha med sig något att bjuda på. Efter middagen tittade vi på Blades of Glory och jag var allmänt väldigt fnittrig och hade ett par allvarliga skrattanfall.. haha, Andrew började tro det var något allvarligt fel på mig haha!

På Måndag gick vi upp klockan nio och åt frukost och gjorde oss iordning, så åkte vi in till Reading. Andrew började jobba klockan 12 och jag hade en intervju med HMV kvart över tre så jag hängde kvar. Ringde Kat som fyllde år och lekte lite med datorna i The Apple Store. Andrew kom fram ett par gånger och vi låtsades att jag var kund i princip. Fast i och för sig så var det lite saker jag vill veta om både MacBook Pros, iPod och iPhones. Så visade han mig lite coola saker man kan göra med Apple TV.

Min intervju gick jätte-bra, mycket bättre än den i Oxford och den var mer professionel och jag kände mig mycket mer positiv när jag kom ut. Han sa att han ska låta mig veta senast Torsdag. Det enda problemet är att han bara kan erbjuda temporära kontrakt. Det betyder att det finns en chans att man måste sluta efter jul eller nyår. Det betyder att det kan vara lite risky att flytta eftersom om jag förlorar jobbet efter bara ett par månader så har man ju inte pengar att betala hyra längre, och chansen att man kan skaffa ett nytt jobb snabbt är rätt lite, även om jag såklart har fler chanser på jobb genom att bo i Reading eftersom jag då kan söka resturang och bar jobb etc. Men om jag inte flyttar så blir det svårt att jobba på Söndagar eftersom det inte går några tåg eller bussar på Söndagar. Plus att tåg kostar 300 pund i månader, vilket i princip är en måndads hyra. Vi får se vad som händer, vi väntar först och ser om jag ens blir erbjuden jobb.

Efter intervjun så var det lagom tid för Andrew att gå på "lunch", eller snarare hans en timmes rast. Vi gick till donken haha. Han smsade mig imorse och berättade att han nyss upptäckte att personen han köpte sin mat från råkade ge honom en 10 pundssedel tillbaka istället för en 5 pundsseldel i växel. Så han fick inte bara sin mat gratis, han tjänade 51p. Haha!

Efter vår lunch tillsammans tog jag nästa tåg hem och på kvällen åkte jag och farmor till the Pub Quiz. Jag kunde svara på flera frågor den här gången! På The Picture Quiz såg jag Anne Hathaway, Gerard Butler, Will Ferrel (tur att jag hade sett Blades of Glory kvällen innan, jag vet inte om jag hade kommit ihåg hans namn annars!) och Steps vilket jag var otroligt stolt över eftersom jag inte har någon aning om hur Steps ser ut, jag gissade bara att det var dom eftersom de såg ut som ett 90talsband och de turnerar alldeles strax i England igen så många av mina vänner har nostalgi trippar just nu. På själva frågorna kunde jag svara på några också. Bland annat visste jag att den senaste versionen av IOS var 5, att Monopol brädan har 40 rutor, att det högsta tre siffriga primtalet är 997, och att Tulisa är med i N-Dubz! Så visst var jag lite till hjälp igårkväll i alla fall. Vill så gärna ta med Andrew till the pub quiz någon gång, får hoppas vi får tillfälle snart. Han skulle kunna ha gett oss svaret på vad Star Wars Episode III heter (Revenge of the Sith) och han är duktig på frågesporter generellt så han skulle nog vara till hjälp hehe.

Idag gör jag ingenting!! hehe...! Har fått några album av Andrew att kunna föra över till iTunes så det gjorde jag igårkväll. Klickar ni på länken tar den er till min favorit-låt på varje album på Spotify, jag tycker ni ska lyssna. Jag lånade Bloc Party - Silent Alarm, Ou est le Swimming Pool - The Golden Year, Passion Pit - Chunk of Change, Animal Collective - Merriweather Post Pavilion, The Clash - London Calling och The Jesus and Mary Chain - Psycho Candy.

Min tumblr.
Till top