The Kings of Summer

Vardag / Permalink / 0
 
Vet ni, förra veckan var Andrew så himla sjuk och olycklig. Jag har aldrig sett honom så dålig förut, var riktigt orolig. På Tisdagen frågade jag honom innan jag gick till jobbet om han ville att jag skulle köpa med en film hem. Det ville han gärna, en komedi så han kunde muntras upp sa han. Jag frågade en kollega på jobbet som har sett typ vartenda film på jordklotet och han rekommenderade The Kings of Summer (I USA kallas den tydligen Toy's House).
Den handlar om tre tonårspojkar som bestämmer sig för att rymma hemifrån eftersom dom är trötta på sina föräldrar. Dom bygger ett hus ute i skogen. 


I början har dom mest roligt, och stormtrivs själva ute i naturen. Dom smyger iväg till affären för att köpa kyckling och öl, och tillbringar större delen av dagarna med att larva sig och bada och utforska skogen. 

 
 
 
Men det är inte så lätt att vara en vuxen man som man kanske kan tro. Speciellt när tjejer kommer in i bilden, då blir det kanske lite mer komplicerat än vad man först trodde. Men så vuxna känslor som avundsjuka och svek spårar det ur lite för en av killarna 



Men vilken härlig, annorlunda och väldigt rolig film det var! Fylld med glada skratt och sommarkänsla till tusen. Rekommenderar den varmt till vem som helst som behöver uppmuntras! 

Till top